Mos Mosh-stifter træder tilbage og udnævner ny direktør for millionvirksomheden

Efter ti år på posten som både adm. og kreativ direktør træder stifter Kim Hyldahl tilbage. En anden branchemand overtager direktørposten pr. 1. december 2020.

“Det har været 10 helt fantastiske år, hvor jeg sammen med en masse dygtige og dedikerede mennesker, har skabt en unik virksomhed og nogle imponerende resultater. Mos Mosh står stærkere end nogensinde, og vi har masser af planer og idéer for fremtiden,” lyder det indledningsvist fra stifter, kreativ og adm. direktør Kim Hyldahl i en pressemeddelelse fra Mos Mosh, der fortsætter:

“Jeg har imidlertid vurderet, at tiden er inde til at jeg trækker mig tilbage fra den daglige ledelse hos Mos Mosh. Ledelsesopgaven er vokset i takt med, at virksomheden bliver mere og mere kompleks, og jeg vil gerne have mulighed for at bruge mere tid på andre ting, og sammen med bestyrelsen og den øvrige ledelse har vi vurderet, at timingen er den rigtige.”

Således skal Kim Hyldahl ikke længere stå i spidsen for sit eget livsværk, som han stiftede tilbage i 2010.

“Mos Mosh har været hele mit liv de sidste 10 år, og jeg vil altid se tilbage med stor glæde, taknemmelighed og en lille smule stolthed. I fremtiden vil jeg fokusere min energi på at fastholde og styrke Mos Moshs unikke dna, og så påtager jeg mig førertrøjen i forhold til at udvikle vores herrebrand Mos Mosh Gallery med en lige så klar identitet som Mos Mosh,” siger Kim Hyldahl.

Så helt ude af virksomheden er han ikke. I stedet for Kim Hyldahl ved roret kommer Thomas Schwartz til at være virksomhedens nye adm. direktør fra den 1. december 2020.

Thomas Schwartz har været ansat i Adidas i 14 år i forskellige ledelsesroller. Siden 2017 har han været CEO i Kansas Workwear A/S, hvor han har stået i spidsen for en revitalisering og rebranding af virksomheden.

Med sin erfaring inden for strategisk ledelse, branding og digitalisering skal den nye direktør fremadrettet stå i spidsen for den fortsatte vækstrejse hos Mos Mosh – herunder ikke mindst en balanceret digital transformation.

“Det er med stor glæde og forventning, at jeg 1. december 2020 tiltræder som adm. direktør hos Mos Mosh, der gennem en årrække har bevist sig selv som en af branchens allermest succesrige virksomheder, og jeg ser vildt meget frem til at fortsætte den positive udvikling sammen med virksomhedens øvrige ledelse og medarbejdere,” afslutter Thomas Schwartz.

Mos Mosh er en af bedst sælgende i den danske modebranche. Ifølge TØJ – Fashion & Business Trends’ live brancheanalyse landede virksomheden i 2018-regnskabet en bundlinje på 76,8 mio. kroner. I 2019 var årsresultatet 87,4 mio. kroner – en ny rekord.

Foto: Mos Mosh Gallery