Ny direktør i Sportmaster: Fra mode til sport

Den tidligere direktør for det nyligt frasolgte modebrand Saint Tropez, Sofie Lindahl-Jessen, skal nu stå i spidsen for Sportmaster.

I sommeren 2018 blev den forhenværende direktør for den fondsejede sportsvirksomhed Sportmaster, Jens Høgsted, fyret. Siden da har bestyrelsesformand Michael Christiansen siddet som midlertidig direktør for virksomheden.

Nu har sportsvirksomheden dog fundet en mere permanent løsning. Det er 47-årige Sofie Lindahl-Jessen, der senest kommer fra en stilling som direktør hos modebrandet Saint Tropez, der skal styre roret hos Sportmaster.

Udover erfaring fra modebranchen, kommer Sofie Lindahl-Jessen også til Sportmaster med erfaring fra møbelvirksomheden Fritz Hansen, hvor hun indtil september 2017 havde stillingen som Executive Vice President Sales & Brand Management.

Den nyudnævnte direktør får meget at se til allerede fra første arbejdsdag hos Sportmaster. Hendes fornemmeste opgave bliver at bygge videre på den omnichannelstrategi, der skal vende underskudsforretningen. Sportmaster afsluttede nemlig seneste regnskab med et underskud på 17,5 mio. kroner.

”I dag er kunderne ikke kun online eller offline – de er flere steder under en salgsproces. De fleste kunder er på en rejse mellem Instagram, web, mobil og butik. Kunden skal betragtes som en helhed, der er salgsmæssigt til stede flere steder og ikke kun ét sted,” fortæller Sportmasters nye direktør til Børsen.

Foruden Sportmaster skal Sofie Lindahl-Jessen også stå i spidsen for butikskæden Rezet Sneaker Store. Begge virksomheder er en del af Sport Nordic Holding og ejet af kapitalfonden Nordic Capital.