I forbindelse med den kommende modeuge præsenterer Copenhagen Fashion Week talentprogrammet CFW New Talent Scene, hvor fokus er rettet mod bæredygtighed.

Efter sidste sæsons succes har Copenhagen Fashion Week valgt igen at afholde talentprogrammet CFW New Talent Scene. Programmet afvikles denne gang i samarbejde med onlineplatformen Boozt.

Med talentprogrammet ønsker Copenhagen Fashion Week at skabe en platform, hvor fremspirende designtalenter, der arbejder med bæredygtighed i produktionen, kan vise deres produkter frem. CFW New Talent Scene giver derfor tre, udvalgte aspirerende brands mulighed for at fremvise deres kollektioner over for både presse, indkøbere og offentligheden.

Læs også: Boozt og CFW underskriver samarbejdsaftale

CFW New Talent Scene er en konkurrence, hvor vinderen får mulighed for at arbejde i et mentorforløb med Kasper Staalsø, strategi- og branddirektør hos Boozt, for at udvikle brandet.

De tre udvalgte brands er: Sur Le Chemin, By Signe og Forét, som på hver deres måde arbejder med materialevalg, miljøcertificeringer og langtidsholdbart design.

New Talent Scene løber af stablen tirsdag den 30. januar 2018 i København, og vinderen bliver udråbt fredag den 2. februar.