Björn Borg har lanceret en ny positioneringsstrategi for det danske marked og ændrer derfor sit setup. 

Svenske Björn Borg går efter en ny position på det danske marked, hvor de ønsker at være et stærkt sports-fashion brand. Derfor skifter virksomheden setup fra lokal distributør i Danmark til central styring fra Sverige. Det skriver brandet i en pressemeddelelse.

Visionen er, at Björn Borg skal være det førende brand for forbrugerne, der gerne vil føle sig aktive og attraktive, hvilket sloganet ’Train to Live’ understøtter.

Det skarpe fokus på sport har rødder i virksomhedens DNA, og den nye strategi har ført til et samlet Björn Borg, der har en klar retning for, hvor brandet skal hen i fremtiden.

Strategien har, ifølge pressemeddelelsen, medvirket til en positiv udvikling, hvor de seneste to kvartalsregnskaber har budt på den største vækst på både top- og bundlinje i firmaets historie.

 

Samarbejde med lokal klub

Reorganiseringen samt den nye positioneringsstrategi har også ført til en anderledes måde at tilgå det danske marked på. Senest har Björn Borg indgået et samarbejde med Racket Club, en padel tennisklub i Danmark.

”For os føltes det helt naturligt at indgå et samarbejde med Racket Club, da vi begge har et mål og værdisæt om at understøtte en aktiv livsstil. Vi håber, at vi med samarbejdet kan sprede vores ’Train to Live’-budskab,” siger Nicky Christensen, Country Manager for Björn Borg i Danmark.

 

Foto: Björn Borg