To erfarne branchefolk har sammen stiftet den nye virksomhed Schott & Brinck Group A/S, der står bag to skobrands, som lanceres til februar.
Jens Schøtt og Lotte Brinck stiftede i december 2021 virksomheden Schott & Brinck Group A/S.
Det nye selskab lancerer i februar 2022 de to skobrands Frida by Schott & Brinck og JandL – Responsible Fashion.
De to brancheprofiler har tilsammen over 40 års erfaring fra skobranchen – og de har arbejdet tæt sammen i 11 år.
“Med vores samlede kompetencer, kreativitet, erfaring og drivkraft føler vi os godt klædt på til den rejse, vi har foran os. Vi har etableret et fokuseret set-up med design og salg fra Kolding og et tæt samarbejde med førende leverandører i Portugal og Spanien. Jeg får rollen som CEO, mens Lotte bliver COO. Vi udvikler kollektionerne sammen, og jeg står for at håndtegne de nye design,” siger Jens Schøtt og fortsætter:
“At passe på vores jord er i særdeleshed noget, vi alle er blevet meget opmærksomme på, og med JandL – Responsible Fashion, forsøger vi at give vores bidrag hertil ved at skabe et brand, der har stor fokus på ansvarlighed. JandL henvender sig til kunden, der har en klar holdning til omverdenen og sætter et statement ved at købe et par JandL – samtidig med, at hun ser godt ud.”
JandL fremstilles i Portugal og har et bæredygtigt afsæt med brug af materialer uden kemikalier og med så lille indflydelse på naturen som muligt. Den første kollektion bliver en fokuseret capsule til AW 22.
En legeplads uden regler
Frida by Schott & Brinck produceres i Spanien, og til AW 22 præsenterer brandet blandt andet korte og lange støvler, sko og sneakers samt pumps.
Frida er et gammelt nordisk navn, som forbindes med noget smukt, fint og feminint – og det er det designmæssige udtryk, som er mærkets DNA. Materialer og detaljer til skoene udvælges nøje, og al skind er certificeret.
“Frida By Schott & Brinck kollektionen er ren fashion, ja man kan sige, det er vores legeplads uden nogen regler. Her kan vi lege med alle detaljer og udtryk, og det er også det, Frida-kunden vil sætte pris på,” siger Lotte Brinck og tilføjer:
“De to brands rammer tilsammen bredt – og for begge brands gælder en hel unik pasform, hvor den know-how, vi har oparbejdet gennem mange år, kommer i spil. De fashionkunder, vi henvender os til, er såvel fysiske butikker og kæder som online platforme.”
Foto: Jens Schøtt og Lotte Brinck