Brands4kids opkøber to nye brands

Børnetøjsvirksomheden Brands4kids har den 11. marts 2019 opkøbt to børnetøjs- og juniorbrands, der før tilhørte det konkurserklærede Active Sportswear Int. A/S.

Børnetøjs- og juniormærkerne Color Kids og Kilmanock, der før var ejet af Active Sportswear, er blevet købt ud af konkursboet og ejes nu af Brands4kids.

Det er ikke første gang, at børnetøjsvirksomheden investerer i nye brands. Ligesom tidligere har det også denne gang været vigtigt for virksomheden at finde brands, der har et klart dna, og som kan forstærke den nuværende brandportefølje. Det understreger Brands4kids i en pressemeddelelse og oplyser, at de i lang tid har været på udkig efter et outdoorbrand som Kilmanock.

”Med visionen om at blive de fortrukne mærker inden for baby- og børnetøj i Europa, ser vi derfor også opkøbet af Color Kids og Kilmanock som den helt rigtige beslutning. Med overtagelsen af Color Kids og Kilmanock har vi nået endnu en milepæl,” fortæller adm. direktør i Brands4kids, Erik Andreæ.

Virksomheden fokuserer i dag på tre forretningsområder: Basic, Outdoor og Fashion. Den brede palette af varer skal gøre det nemmere for kunder at købe ind, ved at de kun behøver at handle ét sted.

”Detailhandlen forandrer sig lynhurtigt, og mange oplever et fortsat pres på både omsætning og indtjeningen. Det ønsker vi hos Brands4kids at hjælpe kunderne med ved at tage aktiv del i lagerbinding og hurtige dag-til-dag leveringer. Via vores B2B-system har alle kunder direkte adgang til hele vores varelager og kan derved undgå fejlkøb, der ofte koster dyrt for butikkerne,” siger Erik Andreæ.

Med opkøbet af de to brands følger en åbning af et nyt kontor i Aalborg, hvor 7-10 medarbejdere skal have sin daglige gang. Administration og lager flyttes dog til hovedkontoret i Ikast.

 

Eksport står for størstedelen af aktiviteterne

Selv om Skandinavien er hjemmemarkedet for Brands4kids, så har Tyskland siden 2012 udviklet sig til at være et af de største eksportmarkeder for selskabet. Det fremgår af pressemeddelelsen, at eksporten udgør 70 procent af alle aktiviteterne i virksomheden.

Opkøbet af de to brands mindsker da heller ikke eksportdelen sydpå.

”Potentialet syd for grænsen er stort, specielt i Tyskland,” siger salgschefen i Brands4kids, Michael Nederby, og tilføjer afslutningsvist:

”Onlinehandel er kommet for at blive, og specielt børnetøjet er en populær artikel for børnefamilierne at købe på nettet. Derfor udvikler vi også flere og flere artikler til netop onlinekunderne i hele Europa.”

Udover de to nye opkøbte brands har Brands4kids også mærker som CeLaVi, Creamie, Pippi og Minymo.