Store vækstambitioner gør, at det danske brand rykker blandt andet logistik og lagerstyring til USA.
Den danske brillevirksomhed Christopher Cloos flytter store dele af sin forsyningskæde til USA. Det skriver Finans.
Brandet – der sidste år åbnede en butik sammen med to andre brands i hjertet af København – har nemlig store vækstambitioner på det globale marked, og i forvejen kommer omkring 75 procent af virksomhedens salg fra netop USA.
“Vi startede vores rejse for cirka fire år siden. Dengang handlede det om at finde vores plads i markedet. Vi har fundet ud af, at USA er det rette sted for virksomhedens vækst, fordi den manglende sprogbarriere mellem staterne giver os gode muligheder for at komme ind på markedet og være synlige i forskellige byer landet over,” siger Julius Langkilde, adm. direktør og medstifter i Christopher Cloos, til Finans.
Hovedsædet bliver i Danmark, mens logistik og lagerstyring, forsendelse og kundeservice rykkes til USA.
Det bliver blandt andet vicedirektør Søren Valentin, der skal stå for virksomhedens forretningsplan og transformation af forsyningskæden. Han kommer fra et lignende job i Kopenhagen Fur.
Christoper Cloos har allerede oprustet på det amerikanske marked. De har et samarbejde med sportsprofilen Tom Brady, og i september fik de en kapitalindsprøjtning på 6,2 mio. kroner, hvor størstedelen kom fra den amerikanske investorgruppe Feenix Venture Partners. Kapitalen landede på et tørt sted, da brillevirksomheden har kæmpet med at lukke et økonomisk hul. De kom i 2020 ud med underskud på 8,6 mio. kroner.