Claire Group køber majoriteten af Nobrakes

Modevirksomheden, der står bag mærkerne Woodbird, Grunt og Formél, fortsætter som en selvstændig virksomhed under Claire Groups vinger.

Med virkning fra dags dato er modevirksomheden Nobrakes ApS, der står bag mærkerne Woodbird, Grunt og Formél, taget under Claire Groups vinger. Det skriver Claire Group i en pressemeddelelse.

“Jeg er stolt over, at vi som virksomhed kan tiltrække så attraktivt et selskab som Nobrakes, og jeg glæder mig til at være med på den fortsatte vækstrejse for selskabet sammen med deres fantastiske stab af medarbejdere. De tre nye mærker kommer ikke til at have nogen organisatorisk påvirkning på vores to eksisterende mærker, Hust & Claire og Claire Woman,” siger Nikolaj Hust, medejer af Claire Group, i pressemeddelelsen og fortsætter:

“Derimod er der mulighed for at skabe synergi og viden mellem vores mærker. Det kan blandt andet være i forbindelse med vores bæredygtige strategi, CSR og udviklingen heraf. Netop vores CSR og bæredygtige strategi har vi særligt meget fokus på, da det er en del af den, vi er, og har arbejdet med det siden grundlæggelsen i 1975.”

Claire Group har opkøbt majoriteten af Nobrakes og får følge af Chung Wai Cheung, CEO, og Chris Jepsen, CSO, der samtidig bliver medejere af den nye konstellation. De to tidligere majoritetsejere Lars Munkholm og Jacob Cadovius har solgt deres ejerandele.

Trods opkøbet fortsætter Nobrakes som en selvstændig virksomhed, og Chung Wai Cheung ser frem til det nye samarbejde.

”Jeg vil gerne takke de tidligere majoritetsejere Lars og Jacob for at have været med til at starte Woodbird, Grunt og Formél. Vi har haft en helt fantastisk rejse, og det er gået rigtig godt. Samtidig vil jeg takke vores ansatte for at tage det første skridt i en ny retning. Her skal vi sammen med Claire Group sikre bedre struktur, fortsat vækst og udvikle vores kompetencer indenfor bæredygtighed og CSR. Udover dette ser jeg en stor mulighed for at sparre med deres online bureau Web Collective, som kan være med til at øge vores online tilstedeværelse,” lyder det.

Foto: Woodbird