Dansk børnetøjsvirksomhed lancerer nyt brand

Efter næsten 20 år i branchen lancerer virksomheden et nyt brand med fokus på sko og skalerer tilmed op på kompetencerne.

Børnetøjsvirksomheden Wheat udvider nu deres portefølje med lanceringen af Wheat Footwear – et nyt skobrand til børn.

Etableringen får tilmed virksomheden til at skalere op for kompetencerne i huset ved ansættelse af den tidligere Ecco-medarbejder Jacob Axelsen, der førhen stod i spidsen for Ecco Kids-kollektionerne. Jacob Axelsen har fået titlen som Head of Footwear hos Wheat og skal bane vejen for det nye skobrand.

Wheat Footwear har afsæt i samme designtradition, som brandet leverer på sine børnetøjskollektioner. Håndtegnede prints er i fokus som et af de vigtigste designparametre, og økologi og bæredygtighed er alfa og omega. Værdier, som siden stiftelsen af Wheat i 2002 har været indarbejdet som en bærende del af virksomhedens dna.

”Kollektionerne er skabt med et stort fokus på bæredygtighed. Alle materialer er uden brug af metaller, og alle komponenter på skoene er recycled,” udtaler virksomhedens kommercielle direktør og medejer Thomas Frederiksen til TØJ – Fashion & Business Trends.

Den første kollektion fra skobrandet Wheat Footwear AW 21 lander i butikkerne i juli 2021.

Foto: Wheat Footwear