Hummel støtter op om kampen mod kræft med en unik Knæk Cancer-fodboldtrøje, der vil blive båret af sportsbrandets syv største danske fodboldsponsorater og det danske fodboldlandshold i ugerne op til Knæk Cancer 2019 på TV 2.

Det danske sportsbrand Hummel har designet en særlig Knæk Cancer-fodboldtrøje, der skal være med til at støtte kampen mod kræft. Det skriver brandet i en pressemeddelelse.

Trøjen vil blive båret af Hummels syv største danske fodboldsponsorater. Det drejer sig om Superliga klubberne AaB, AC Horsens, AGF, Brøndby IF, OB, Sønderjyske og Vejle Boldklub, der alle i en enkelt kamp i ugerne 40, 41 og 42 vil bære den specialdesignede fodboldtrøje. Ud over de syv Superliga-klubber vil det danske herrelandshold bære trøjen i kampen mod Luxembourg den 15. oktober 2019.

Udover at støtte kampen mod kræft skal det nye trøjedesign være med til at skabe opmærksomhed på kræft hos mænd.

For hvert trøjesalg donerer Hummel 150 kroner til Knæk Cancer. Hummels adm. direktør Allan Vad Nielsen siger om samarbejdet:

“Hver tredje dansker får kræft, og alt for mange danskere dør af sygdommen hver eneste dag. I gennemsnit dør 22 danske mænd – svarende til to fodboldhold – om dagen af kræft, og erfaringerne fra Kræftens Bekæmpelse viser, at især mænd er for dårlige til at tage til lægen i tide. Gennem vores fodboldsponsorater har vi mulighed for at komme i kontakt med en stor del af de danske mænd, og derfor ligger vores nye samarbejde med Knæk Cancer lige til højrebenet.”

Kampagnen kulminerer lørdag den 26. oktober, hvor det store Knæk Cancer-show løber af stablen direkte på TV 2. Her vil den samlede donation fra salget af den specialdesignede fodboldtrøje blive afsløret.