Flere virksomheder i modebranchen har modtaget Børsens Gazelle – også mere end en gang. Woden er en af dem. TØJ har talt med stifter og adm. direktør Carsten Holm om modtagelsen af Børsens Gazelle 2020.

Skovirksomheden Woden blev stiftet tilbage i 2013 og har siden da modtaget Børsens Gazellestatuette intet mindre end tre gange. TØJ har talt med stifter og adm. direktør Carsten Holm om modtagelsen af Børsens Gazelle 2020.

”Vi havde i 2020 en vækst på cirka 40 procent og har formået at bevare den vækstrejse, som vi har været på, siden vi stiftede vores brand tilbage i 2013. Derfor er denne Gazelle, som vi har modtaget i 2020, også den tredje i flokken,” fortæller Carsten Holm.

Han forklarer, at en af årsagerne til, at skovirksomheden har formået at hive tre Gazeller hjem, er fordi Woden lige fra dag ét har arbejdet ud fra præmissen om at skabe et produkt, der kunne skaleres internationalt.

”Og det er vi lykkes med. 75 procent af vores salg går nemlig til eksport i dag,” siger direktøren.

Den tredje Gazellestatuette i rækken gør selvsagt direktøren stolt. Han forsikrer om, at motivationen hos Woden i jagten på endnu en Gazelle er i top – også selv om coronastormen er en udfordring.

”Som alle andre virksomheder er vi dagligt udfordret af Covid-19, men vi ved, hvor vi gerne vil hen, selv om der er ‘stormvejr’. Gazelleprisen beviser for os, at vores retning er rigtig. Nu skal vi bare holde snuden i sporet og fortsætte. Motivationen er her,” afslutter Carsten Holm.

Foto: Woden