Sanne Sehested, kreativ direktør hos Gestuz, fortæller her om CIFF, deres afholdte modeshow under CPHFW og fremtidsplanerne for brandet. “Det var vores 10. show på kalenderen, og gennem de mange sæsoner har vi samlet et hold, der er både dygtige og deler vores menneskelige værdier.”

Hvordan oplevede du modeugen set gennem Gestuz-brillerne?
Det var en uge fyldt med alt fra showforberedelser, gode snakke med en masse interessante mennesker og møder med både nye og eksisterende kunder på CIFF og i vores showroom. Det er fantastisk at opleve alt kulminere på en uge med masser af god energi.

Hvordan var oplevelsen på CIFF?
Vi oplevede stor interesse og mange besøgende, hvilket gjorde det muligt at formidle vores Gestuz-univers og kollektion til en bred skare. Derudover var vores tilstedeværelse på CIFF en værdifuld mulighed for at netværke og styrke relationerne til både eksisterende og potentielle kunder.

Hvad var særligt vigtigt for dig i forbindelse med Gestuz’ modeshow i torsdags?
At vi havde det rigtige team omkring os – fra produktion til casting, styling, hår og makeup – alt. Det var vores 10. show på kalenderen, og gennem de mange sæsoner har vi samlet et hold, der ikke bare er ufatteligt dygtige, men som også deler vores menneskelige værdier: at mennesket kommer først, og at vi løfter i flok. Med det rigtige team kan jeg være en del af alting, men samtidig overlade ansvaret til de rette folk, der sørger for, at vi når i mål.

Hvad lå bag valget af en ulykkelig kærlighedshistorie og en kvindes udvikling som tema for kollektionen, I viste frem?
Jeg arbejder altid med kontraster. Vores kollektioner står stærkest, når vi balancerer mellem det feminine og maskuline, det rå og glamourøse. En ulykkelig kærlighedshistorie dykker ned i netop disse kontraster: det rå og svære, der følger et brud, og det smukke og ægte, der opstår på den anden side. Det er en universel følelse, som mange kan genkende, og jeg ville tale ind i den – særligt den følelse af power, der kan vokse frem efter svære tider.

James Cochrane

Hvilke milepæle har I for Gestuz i 2025?
Vi har flere spændende projekter på vej, herunder udvikling af stærkt content, endnu en modeuge til sommer og et meget vigtigt projekt til efteråret. Derudover arbejder vi målrettet på at styrke relationerne med vores eksisterende kunder og indgå nye samarbejder for at øge brandkendskabet både nationalt og internationalt.

Foto: Gestuz