For første gang nogensinde har Gina Tricot indgået et designsamarbejde. Den svenske modekæde slår pjalterne sammen med en kendt Los Angeles-designer og modeinfluencer om en ny kollektion.

Den nye kollektion fra Gina Tricot ved navn: ‘Anine bing <3 gina tricot’ er lavet i samarbejde med designer og influencer Anine Bing. Kollektionen henter inspiration fra den californiske musikkultur og modebyen Los Angeles.

Formålet med de nye design er at kombinere det anvendelige basistøj med denim, læder og print for at give et ”rockchic-look med cool attitude,” som Gina Tricot selv skriver i en pressemeddelelse.

Kollektionen kommer til at bestå af i alt tredive styles. Gina Tricot er begejstret for virksomhedens første designsamarbejde nogensinde:

“Vi er meget stolte af vores første designsamarbejde med brandet Anine Bing. For os er det vigtigt at fokusere på vores trend-dna og skabe en kollektion der er gennemsyret af Gina Tricots stærkeste produktgrupper – denim og jersey. Anine Bing er en af vores kunders største modeikoner, som desuden er et stærkt og inspirerende forbillede. Vi faldt straks for hendes rockinspirerede L.A.design og er meget tilfredse med kollektionen, som har et utroligt cool udtryk og udstråler masser af girl power,” fortæller Anna Appelqvist, Brand Director hos Gina Tricot, i pressemeddelelsen.

Læs også: Ny kampagne fra Bianco: “Den frække dreng i klassen”

Anine Bing er vokset op i Sverige, men flyttede til USA og lancerede sit eget mærke i 2012 med inspiration fra Californien, kombineret med skandinaviske elementer. Hun glæder sig også til samarbejdet. Specielt glæder hun sig til chancen for at udrette noget på den skandinaviske hjemmebane:

“Gina Tricot er en virksomhed og et brand, som jeg altid godt har kunnet lide. Jeg har selv været trofast kunde, så da jeg blev spurgt, føltes det naturligt og meget spændende. Det har været en fantastisk mulighed rent kreativt at forene Gina Tricots brand med ANINE BINGs, men også for mig personligt, fordi jeg fik chancen for at udrette noget derhjemme og møde de skandinaviske kunder via kollektionen,” udtaler designer og mode-influencer Anine Bing.

Brandet Anine Bing bliver i dag solgt i over 300 butikker på globalt plan, og det har endvidere otte flagskibsbutikker i flere store modebyer såsom: Los Angeles, New York, Paris, London og Berlin.