Global modekoncern og eksklusivt streetwear-brand fusionerer

De nuværende investorer i det privatejede streetwear-brand sælger deres andele til den globale mode- og livsstilskoncern. 

Den 10. november 2020 kom det frem, at den globale mode- og livsstilskoncern VF Corporation, der står bag brands som The North Face, Eastpak, Timberland og Vans, har underskrevet en fusionsaftale med det privatejede eksklusive streetwear-brand Supreme. Det skriver VF Corporation i en pressemeddelelse.

Det betyder, at de nuværende investorer, The Carlyle Group og Goode Partners, sælger deres andele i Supreme-mærket, men Supreme-grundlægger James Jebbia forbliver i virksomheden på hovedkontoret i New York.

“Vi er glade for at byde Supreme velkommen til VF-familien. VF er den ideelle partner for Supreme til at ære og bevare den autentiske arv, samtidig med at det giver mulighed for at udnytte vores skala og ekspertise for at muliggøre en bæredygtig, langsigtet vækst,” lyder det fra Steve Rendle, der er adm. direktør i VF Corporation, og fortsætter:

“Købet af Supreme-mærket er en yderligere validering af vores vision og strategi for at videreudvikle vores portefølje af brands for at tilpasse os de markedsmuligheder, vi ser i mode- og skosektoren.”

Supreme-stifteren er også glad for fusionen.

“Vi er stolte af at slutte os til VF – et firma i verdensklasse, der er hjemsted for store mærker, vi har arbejdet med i årevis, herunder The North Face, Vans og Timberland,” lyder det fra James Jebbia.

“Partnerskabet vil bevare vores unikke brand og uafhængighed, samtidig med at vi kan vokse og følge den vej, vi har været på siden 1994,” afslutter han.

Fusionsaftalen forventes endelig i slutningen af 2020.

Foto: Supreme