Den danske optikerkæde Synoptik har indgået et internationalt samarbejde om at lancere et ti år gammelt solbrillemærke på det danske marked.

Det chilenske solbrillemærke Karün lanceres i Europa i samarbejde med Grand Vision – den største forhandler af briller og kontaktlinser i verden, der delvist ejer optikerkæden Synoptik.

Eksponeringen til det danske marked sker med en visionær ambition om at ryste den gængse måde at både se og gøre tingene på i modebranchen.

”Det er vigtigt for os i Karün at nå ud til nye markeder, så vi kan dele vores vision med endnu flere mennesker. Samarbejde er nøglen til det, der har givet os muligheden for at arbejde med fantastiske mennesker, organisationer og virksomheder over hele verden, som deler den samme lidenskab for verden, naturen og os selv,” siger CEO og grundlægger af Karün, Thomas Kimber.

Karün har med base i Patagonia produceret solbriller siden 2012.

Solbrillerne skal sælges i Danmark gennem Synoptik.

Foto: Karün