Det danske smykkebrand Frederik IX Studio arbejder på en international strategiplan efter deltagelse i DR-programmet Løvens Hule, der endte med en investering fra en af Løverne.
Smykkebrandet Frederik IX Studio blev for alvor kendt i Danmark, efter DR-programmet Løvens Hule rullede over de danske TV-skærme torsdag den 18. februar.
Der var rift om at få lov til at investere i det danske smykkebrand, der endte med at gå fra løvehulen med en investering på 400.000 kroner fra erhvervsmanden Christian Arnstedt for 10 procent af virksomheden. At netop Christian Arnstedt bød ind med en investering, er Louise Mygind Andersen, CEO og stifter af Frederik IX Studio, glad for.
”Jeg havde forinden en drøm om, at enten Christian Arnstedt eller Jesper Buch ville investere i mig og min virksomhed – så det føltes som en drøm, der gik i opfyldelse,” siger hun til TØJ og fortsætter:
”Christians erfaring med international skalering af virksomheder både fysisk og online er primært de kompetencer, jeg søger, så jeg kan få markedsført brandet til udlandet.”
Brandet er, i samarbejde med Christian Arnstedt, allerede godt i gang med en international strategiplan, så de er klar til at nå ud over landegrænserne, når Covid-19 tillader det.
Målet er at blive et anerkendt kvalitetsbrand i hele verden samt at være repræsenteret – både fysisk og online – i verdens ti største modebyer inden år 2025, forklarer Louise Mygind Andersen videre til TØJ.
Frederik IX Studio producerer og sælger unisex smykker, der er inspireret af Frederik den 10.
Smykkerne sælges for nuværende i brandets showroom i København samt hos 25 forhandlere i Danmark.
Foto: Frederik IX Studios