Vækstambitionerne er store hos modevirksomheden, der har hentet en erfaren brancheprofil ind som ny salgsdirektør. Strategien er klar: Endnu et års rekordvækst skal komme fra en dybere tilstedeværelse på vækstmarkederne og en skalering af e-commerce, der kan møde internationale standarder. 

Fra den 7. februar 2022 sætter den erfarne modemand Christian Lindrup sig i stolen som salgsdirektør hos Basic Apparel, der er kendt fra tv-programmet Løvens Hule.

Han har mere end ti år i modebranchen på CV’et, og karrieren tæller stillinger som salgschef hos skandinaviske brands som Stine Goya og Filippa K og senest som Commercial Director hos Copenhagen Fashion Week med ansvar for Partnerskaber.

Om skiftet til Basic Apparel udtaler Christian Lindrup i en pressemeddelelse:

“Basic Apparels rejse er jo helt unik. Det team, som Camilla har formået at skabe på kort tid – ovenikøbet med Covid-19 som et ekstra benspænd – er ekstremt inspirerende. Det gør, at jeg får blod på tanden. Jeg har fulgt brandet fra sidelinjen gennem en årrække og glæder mig meget til nu at løfte udfordringen og sammen med teamet tage de næste skridt på Basic Apparels fantastiske vækstrejse.”

 

Store ambitioner og klare mål

Der er store ambitioner hele vejen rundt, og ifølge Christian Lindrup skal vækstpotentialet blandt andet findes i større fodfæste på de eksisterende internationale markeder – selv efter flere år med rekordomsætning.

“Markederne efterspørger ansvarlige brands, og flere Key Accounts og Department Stores sætter krav til ansvarlighed, og det parameter kan Basic Apparel møde, da det er en del af brandets DNA. Her er vi langt foran andre brands, og der ligger et uforløst potentiale,” siger Christian Lindrup.

Desuden skal e-commerce styrkes yderligere med et fortsat fokus på local hero-strategi. Her fravælger man de store onlinegiganter til fordel for egen e-commerce forretning, hvor interessen fra forbrugerne ikke er drevet af kampagner, pris og rabatter, men ansvarlighed og gode produkter.

“Christian kommer med en mangeårig erfaring fra lignende roller i modebranchen, hvilket er en kæmpe ballast for os. Hans viden og internationale kendskab og erfaring kan løfte Basic Apparel og udløse det internationale potentiale,” udtaler Camilla Balle, grundlægger af Basic Apparel.

Med Christian Lindrup som en del af teamet hos Basic Apparel, har virksomheden nu 15 medarbejdere. Basic Apparel blev stiftet i 2013 med idéen om, at verden ikke har brug for mere tøj, men bedre tøj.

 

Foto: Christian Lindrup