Modegigant indgår samarbejde med amerikansk denimbrand

Svenske H&M indgår samarbejde med det amerikanske denimbrand Lee om en 90’er-inspireret og mere bæredygtig kollektion.

Modevirksomheden H&M har netop annonceret et samarbejde med det amerikanske denimbrand Lee. Samarbejdet har resulteret i en samling af 90’er-inspireret beklædning til både børn og voksne, hvor bæredygtighed er i fokus.

”Vi har et stort ansvar i at ændre, hvordan modetøj er lavet og produceret. En stor del af denne ændring kommer gennem samarbejder, deling af idéer og presset for en bæredygtig fremtid. H&M er stolte af samarbejdet med Lee for at vise, hvordan vi kan fremstille denim på en bedre måde,” udtaler adm. direktør hos H&M Group, Helena Helmersson, i et presseskriv på modegigantens hjemmeside.

Kollektionen indeholder blandt andet jeans med brede ben, denimkjoler, t-shirts og hættetrøjer.

”Lee er stolt over samarbejdet med H&M for at fortsætte arbejdet med at producere bedre denim. Vores brand blev grundlagt for mere end 130 år siden med innovation på hjerte, og i dag er vi glade for at tilslutte os H&M for at fremme bæredygtig denim,” udtaler EVP Global Brand President hos Lee, Chris Waldeck.

Kollektionen Lee x H&M vil være tilgængelig i udvalgte butikker og online den 28. januar 2021. Børnekollektion vil blive solgt eksklusivt på H&Ms hjemmeside.

Foto: H&M x Lee

Foto: H&M x Lee