Digitale kollektioner er langsomt på vej frem, og nu lancerer en stor modevirksomhed sin første kollektion i metaverset. 

Modegiganten Zara melder sig nu ind i den lille klub af brands, der har skabt digitale kollektioner. Kollektionen kommer i kølvandet på den første Metaverse Fashion Week nogensinde, der blev afholdt i slutningen af marts. Det skriver det internationale medie Stylist.

Den digitale kollektion hedder Lime Glam og er inspireret af ‘psykedeliske, evige nætter og futuristiske gnistre’. Kollektionen er ‘limited edition’ og designet til at blive båret i både metaverset, specifikt i den virtuelle verden Zepeto, og i den virkelige verden. Den kan dermed også købes på Zaras webshop.

Zara Lime Glam
H&M åbner virtuel butik

Udover Zara er også H&M på vej ind i metaverset. Tidligere på året åbnede de en butik i den virtuelle verden CEEK City.

Tøjet, kunderne køber virtuelt, kan kun bruges i det digitale miljø, men de får også muligheden for at købe tøjet i H&M’s fysiske butik med det, der hedder ‘CEEK coin’.

 

Foto: Zara