Modebrandet kan i år fejre 25-års jubilæum. Det bliver markeret med en ny brandidentitet, da virksomheden vil indtage en anden position i markedet.
Det danske modebrand Minimum har haft et begivenhedsrigt 2021: Direktøren indtrådte som partner i virksomheden, en erfaren designer satte sit præg på brandet, og en cirkulær kollektion fra usolgte varer så dagens lys.
Tempoet fortsætter ind i 2022, hvor virksomheden tages til nye højder. Minimums femogtyvende jubilæumsår bliver nemlig markeret med en ny brandidentitet.
Ændringen er en del af en strategi med formålet at afspejle succesen i de første 25 år for at bringe den videre ind i de næste.
Opdateret logo og nyt logomærke
Som en hyldest til brandets nordiske designarv er Minimums logo opdateret, og logomærket erstattet med et nyt. Det velkendte ‘M’-ikon, som har fulgt brandet siden 1997, er fjernet fra logoet.
Formålet er at opnå en mere simpel proportion i logoet, der understreger brandets minimalistiske natur, som Minimum har i sinde at vende mere tilbage til.
Det nye logo er ledsaget af et helt nyt logomærke bestående af to sidestillede firkanter hentet direkte fra prikkerne over I’erne i Minimum-logoet. Det nye logomærke vil blive anvendt i vid udstrækning på både tøj, accessories og emballage.
Den nye identitet er støttet op af et visuelt udtryk med fokus på: Good Vibes, Authenticity, Community, Generations og Diversity. Med nøgleordene vil Minimum repræsentere virkelige situationer og rigtige menneskers refleksioner. Missionen er at spejle Minimums kunder i større forstand ved at portrættere rigtige mennesker i et editorielt format, hvilket bliver en dominerende del af Minimums kampagner.
Ny position
Den nye brandidentitet er en del af en strategi, der skal positionere Minimum-brandet i en entry-level premium position.
Strategien understøttes af udviklinger på designfronten, kreative- og socialansvarlige designsamarbejder, shop-in-shops hos eksklusive lokationer herunder Galeries Lafayette i Paris. Her lancerer Minimum et nyt shop-koncept, der er lavet i samarbejde med design- og arkitekturstudiet Spacon & X.
Derudover vil brandet lave investeringer i premium showrooms og salgsagenturer på Minimums største hovedmarkeder: Tyskland, Frankrig og Holland.
Foto: Minimum