Et amerikansk ikon er gået sammen med en dansk gigant om en eksklusiv kollektion.
Det amerikanske denimikon Levi’s er tilsyneladende vild med dansk mode. Under modeugen i København blev et samarbejde mellem Ganni og Levi’s afsløret, og nu præsenterer denimbrandet altså igen et samarbejde med en dansk gigant.
Denne gang er det Lego, der i samarbejde med Levi’s lancerer en speciel kollektion.
Eksklusivt i kollektionen indeholder samarbejdet den første fleksible Lego-byggeplade: En bøjelig silikoneplade, hvorpå man kan skabe sine egne customized design ved hjælp af Lego Dots, som er et nyt koncept, der blev introduceret af Lego Group tidligere på året.
Syet direkte på tøjet kan man kreere sit eget design ved hjælp af de mosaiklignende fliser, der ‘klikker’ og sidder fast på byggepladerne.
“Dette er sådan et sjovt samarbejde, der hylder selvudfoldelse, kreativitet og nostalgi. Det er Levi’s og Lego Group, der slår sig sammen for at skabe noget nyt og helt specielt, men unægteligt kendt. Med de customizable byggeplader er Levi’s nu bogstaveligt talt et nyt, tomt lærred til Lego Play,” siger Karyn Hillman, Chief Product Officer for Levi Strauss & Co, i en pressemeddelelse.
“Der er så meget passion og energi i dette partnerskab. At arbejde med det kreative og ikoniske Levi’s-brand er inspirerende, og det skubber til den måde, hvorpå vi udvikler Lego-brandoplevelsen,” fortsætter Lena Dixen, der er Senior Vice President og Head of Product and Marketing Development hos Lego Group.
Byggepladen kommer på to jakker, de klassiske 501-jeans, en serie af hættetrøjer, sweatshirts og accessories, ligesom der også er grafiske t-shirts i kollektionen.
Kollektionen bliver lanceret den 1. oktober 2020.



Foto: Levi’s & Lego