Den danske modevirksomhed Minimum oplever stor succes med sine digitale salgsmøder med tocifrede vækstrater på tre ud af fire nøglemarkeder.
Under coronakrisen har den aarhusianske modevirksomhed Minimum haft et varigt fokus på udvikling. Det har modevirksomheden blandt andet sikret med en større investering i digitale salgsmøder, et virtuelt showroom og en strategisk beslutning om at udskifte sit agentur på det tyske marked.
Det har båret frugt, viser virksomhedens nyeste tal efter indsalget af deres SS 21-kollektion. Minimum har nemlig landet en tocifret vækstrate på tre ud af fire nøglemarkeder. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.
“I stedet for at være defensive og afvente verdenssituationen har vi valgt at være offensive. Ud fra devisen om aldrig at lade en god krise gå til spilde har vi udnyttet de muligheder, en krise som denne også åbner for. Det har sat skub i allerede planlagte initiativer som investering i en ny digital salgsplatform med virtuelt showroom og en stor satsning i Tyskland med udskiftning af agentur,” forklarer Minimums adm. direktør, Steen Engelbrecht, i pressemeddelelsen.
Den digitale salgsplatform har allerede skabt rum for to effektive og veloverståede salgsmøder.
“Vores branche lever af modet til konstant at forandre den måde, vi driver forretning på. Det handler om at tilpasse sig og skabe forudsætningerne for at kunne nå i mål og lykkedes i den omskiftelige verdenssituation, vi befinder os i. Coronakrisen vil, alt andet lige, gå over på et tidspunkt, og økonomien vil rejse sig igen. Derfor har vi investeret i de forudsætninger, vi mener, der skal være på plads for at kunne stå stærkere på den anden side og samtidigt agere undervejs. Det er vores indsalg på SS 21-kollektionen en foreløbig god indikator for,” lyder det fra direktøren.
Ud over ovenstående har Minimum også i løbet af coronakrisen åbnet en shop-in-shop i Magasin Aarhus, hvor de har fået hjælp til indretningen fra messe- og indretningsvirksomheden Ambiente.
Foto: Minimum