To brands med produkter til børn indgår bæredygtigt designsamarbejde

Langtidsholdbare kvaliteter, tilsvarende forretningsmodeller og værdier samt et fælles fokus på minimering af overproduktion har sat gang i et nyt samarbejde mellem et børneskobrand og et børnetøjsbrand.

New Generals og Pyk Copenhagen, der producerer henholdsvis tøj og sko til børn, har indgået et designsamarbejde med tanke på ansvarlighed, bæredygtig produktion og design.

Fælles for begge brands er, at deres visioner drives af et bæredygtigt fundament. Deres forretningsmodeller er bygget på ’direct-to-consumer’, hvor de undgår wholesale-leddet for at undgå overproduktion af varer.

”For New Generals er det interessant at lave designsamarbejder med andre brands, der, ligesom os, er formålsdrevne virksomheder. Pyk Copenhagens koncept er innovativt, og det passer godt sammen med vores,” udtaler kreativ direktør i New Generals Majbritt Weidemann i en pressemeddelelse.

Også Jessica Polland, som er kreativ direktør hos Pyk Copenhagen, er enig i, at de to brands er et godt match.

”Pyk Copenhagen lægger stor vægt på bæredygtighed og kvaliteten i materialerne, og vi slår hårdt ned på overproduktion, hvilket netop er noget, vi har tilfælles med New Generals,” siger hun.

Resultatet af samarbejdet er et par chunky børnesneakers, der fås i både sort og hvid.

Foto: New Generals x Pyk Copenhagen