Brands4Kids A/S og Utoft Kids Group A/S har netop underskrevet en fusionsaftale. ”Ved at fusionere de to virksomheder, fortsætter vi vores vækstrejse,” udtaler adm. direktør.

Fra første januar vil de to børnetøjsvirksomheder Brands4Kids A/S og Utoft Kids Group A/S være ét og samme firma under navnet Brands4Kids A/S. Det oplyser Brands4Kids i en pressemeddelelse.

Alle administrative funktioner, herunder salg, marketing, design og indkøb bliver samlet på Brands4Kids’ domicil i Ikast. Utoft Kids Groups forhenværende lokaler i Give vil fremover fungere som lager- og logistikcenter.

Erik Andreæ vil fremover være adm. direktør, Michael Nederby salgsdirektør, og Claus Utoft bliver chef for sourcing og private label-salg.

”Ved at fusionere de to virksomheder, fortsætter vi vores vækstrejse og bliver én af Skandinaviens største aktører indenfor baby- og børnetøj med et bredt sortiment af forskellige kategorier og brands, hvilket giver kunderne mulighed for at samle deres indkøb ét sted,” udtaler adm. direktør i Brands4Kids, Erik Andreæ, i pressemeddelelsen.

Den nyslåede chef for sourcing og private label, Claus Utoft, supplerer:

”En af de store fordele ved at samle alle aktiviteter under ét tag såsom design, indkøb samt salg og marketing gør, at alle vores dygtige medarbejdere tænker børnetøj fra morgen til aften. Dét at være den foretrukne partner, har ikke kun noget med vores design og udtryk at gøre, men i større grad, hvorledes vi effektivt kan source vores varer og samtidig have volumen i vores indkøb.”

Fusioneringen bidrager desuden til virksomhedernes ønske om at blive en af de foretrukne leverandører af bæredygtigt børnetøj, lyder det i pressemeddelelsen.

Tidligere på året opkøbte Brands4Kids A/S børnetøjs- og juniormærkerne Color Kids og Kilmanock fra konkurserklærede Active Sportswear Int. A/S. Fra første januar tæller virksomheden Brands4Kids A/S i alt ni brands.