Virksomheden har siden start haft blandt andet ansvarlig produktion i højsædet, men dedikerer nu en fuldtidsstilling til arbejdet. I stillingen har de ansat en erfaren profil, der blandt andet har Bestseller på CV’et.
Det jyske taskebrand Still Nordic har arbejdet med bæredygtighed og ansvarlig produktion siden brandets start i 2013, og nu dedikerer brandet en fuldtidsstilling til arbejdet. Den erfarne profil Sarah Marie Kring starter dermed i dag i stillingen som Supply Chain & Sustainability Manager.
Sarah Marie Kring har over 11 års erfaring med sourcing og supply chain management fra henholdsvis Connect Accessories og Bestseller, hvor hun blandt andet har beskæftiget sig med leverandørsamarbejde, fabriksstandarder, lovmæssig compliance og industriens udfordringer.
“Der er sket utrolig meget de sidste to år. Vi er kommet stærkt igennem coronakrisen. Vi har optimeret processer, internt fokus, vores visuelle udtryk og vores team står skarpere end nogensinde. Vi har mange spændende projekter og initiativer i støbeskeen for 2022, og med Sarah på holdet kan vi virkelig skubbe gang i vores eksisterende arbejde med bæredygtighed og ansvarlighed,” lyder det fra Lea Nielsen, Brand Manager hos Still Nordic.

Ærlige om målsætninger
Still Nordic begyndte sin rejse med at kommunikere åbent om bæredygtighed i november 2020, selv om de har arbejdet med emnet fra start.
“Det var et stort, men nødvendigt skridt for os at tage. Det var enormt grænseoverskridende at åbne op, fordi vi ikke vidste, hvilke reaktioner vi ville få. Men vi har udelukkende fået positiv respons. Og det har nok også noget at gøre med, at det er tydeligt for alle, at vi ikke forsøger at skjule noget,” fortæller Karoline Drejer-Madsen, Marketing- & Communications Manager hos Still Nordic, og fortsætter:
“Vi har eksempelvis lavet en tidslinje, hvor vi løbende deler vores målsætninger, og hvordan vi løbende arbejder for at nå i mål med dem. Nu har vi gjort status over de første målsætninger, vi satte os. Og her har vi ikke forsøgt at skjule, hvor udfordrende det har været for os. I stedet er vi bundærlige om, hvor langt vi er nået med de enkelte målsætninger, også selv om vi ikke er 100 procent i mål med dem alle.”
Foto: Still Nordic