Forårsudgaven af den kinesiske Chic-messe, der fandt sted fra den 14.-15. marts 2018, sluttede af med succes; endnu en stigning i besøgstallene.

På Chic-messen præsenterede 1.210 udstillere fra 21 lande og regioner sig selv på 117.200 kvadratmeter omgivet af The National Exhibition & Convention Center i Shanghai.

Der blev endvidere registreret 112.666 besøgende i alt under messen, blandt andet førende stormagasiner, indkøbscentre, multibrand butikker, agenter og distributører.

Med et nyt og forbedret område for ungt design har Chic-messen i år særligt fokuseret på at møde behovet for individuelle tilbud og kollektioner; forbrugernes såkaldte ’key desires’.

“Forbrugerne i Kina udvikler sig hurtigt og ’forbrugeropgradering’ er nøgleordet. Det kinesiske marked er forbrugerorienteret. Efterspørgslen er et individuelt, ungt design. Efterspørgslen skal tilpasse sig denne målgruppes behov, for at industrien kan blive mere innovativ og stå mod de teknologiske udfordringer,” udtaler Chen Dapeng, formand for Chic og direktør for China National Garment Association, i en pressemeddelelse.

Læs også: Messeoptakt: Chic

Tilbagemeldingerne fra de mange udstillere er overordnet af positiv karakter, og de fleste holder på at skulle vende tilbage til Shanghai, når den næste Chic-messe løber af stablen til september.

”Det var vores første gang i den franske pavillon og hos Chic generelt. Messen var vellykket for os. Vi havde gode besøgstal og etablerede vigtige forretningskontakter. Messen var velorganiseret – alt var meget nemt for os. Alt i alt er vi meget tilfredse med vores første deltagelse. Vi kommer tilbage næste gang,” fortæller Jean Pierre Parmentier fra det franske smykkebrand Delphine Charlotte Parmentier.

Chic rykker efterårsmessen 2018 fra oktober til september (den 27.-29. september), og messen afholdes endnu en gang på The National Exhibition & Convention Center i Shanghai.