Et anderledes CIFF end det, vi kender

Når CIFF åbner dørene fra den 9. august til den 12. august, vil det blive i et andet format end det, vi kender. Under navnet ’Elevated Order Days by CIFF’ bliver det internationale fokus skiftet ud med en national og mere intim atmosfære.

Som resultat af det tætte samarbejde mellem fem af modeugens aktører og den hurtigere genåbning af Danmark blev der i slutningen af maj 2020 truffet en beslutning om at afvikle den københavnske modeuge fra den 9. til den 12. august 2020.

Det var planen, at CIFF skulle afvikles i det oprindelige messeformat – dog under regeringens restriktioner på grund af Covid-19 og derfor også på en lidt lidt anden måde end det CIFF, man ellers kender.

Efter et par ugers dialog med branchen konkluderes det, at verdenen endnu ikke er klar til at støtte op om det originale CIFF-format. Derfor vælger arrangørerne nu at sadle fuldstændigt om. Det oplyser CIFF i en pressemeddelelse.

”Vores stærke CIFF-brand og relationer i branchen er vores primære og langsigtede prioritet, og vi går ikke på kompromis med de forventninger og oplevelser, som vi har bygget op over flere år. Vi vælger derfor at gå anderledes til værks i august 2020 og introducerer ‘Elevated Order Days by CIFF’ 9. – 12. august, som bedst kan beskrives som ”en komprimeret messe” i CIFF Showrooms,” fortæller Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group, i pressemeddelelsen.

Selv om CIFF vil blive anderledes, er det dog stadig med det oprindelige fokus på salg, fællesskab og bæredygtighed. Stemningen er intim og tryg, og det bliver fire intense dage med tilbud om personlig sparring med eksperter inden for bæredygtighed, rådgivning om ’buyer approach’ og mulighed for at dele betragtninger, udfordringer og løsninger med kolleger fra branchen.

Dan Vejen Andersen, Director of Wholesale hos Masai Clothing Company, ser frem til CIFF’s nye format og mødet med kunderne.

“Det allervigtigste er at bygge bro mellem ”før” og ”efter”, og det er selvfølgelig coronakrisen, jeg mener. Selv om vi stadig er midt i det, må vi agere. CIFF bakker med Elevated Order Days op om branchen, og vi skal gøre det samme. Vi trænger alle til at komme ud igen, få inspiration og være tæt på kunderne, der hvor de er, siger han og fortsætter:

“Man bliver jo først bevidst om, hvor stor betydning det fysiske møde har, når det mangler, og den direkte kundekontakt kan aldrig undervurderes. Med Elevated Order Days viser CIFF viljen til at finde andre løsninger og tænke i alternative baner i en udfordrende tid – også for os leverandører, og vi glæder os.”


Tilbage i originalt format i 2021

Ifølge Malina Lebrecht Hye vil CIFF vende tilbage i det format, som vi kender, i februar 2021.

”CIFF er blandt de største og mest etablerede modemesser i Europa og har ry for at være helt i toppen af dynamiske og innovative salgsplatforme. Det har selvfølgelig meget stor betydning for os at være en del af branchen. Vi vægter vores tætte relationer til netværket, af både nationale og internationale brands og indkøbere, højt og vender tilbage i oprindelig form i februar 2021,” fortæller Malina Lebrecht Hye og afslutter:

”Det handler om at skabe forbindelse mellem brands og indkøbere, og så længe intet er som det plejer, rykker vi sammen og tænker i nye og kreative løsninger, det er vigtigt for hele branchen.”

Elevated Order Days by CIFF vil finde sted i CIFF Showrooms i Bella Center på første og anden sal.

Foto: CIFF