”Det er er et meget vigtigt og positivt signal at sende til branchen,” lyder det fra Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group. 

Som resultat af det tætte samarbejde mellem fem af modeugens aktører samt den hurtigere genåbning af Danmark blev der i går truffet en beslutning om at afvikle modeugen fra den 9. til den 12. august 2020.

“Først og fremmest glæder vi os utroligt meget til august. Det er er et meget vigtigt og positivt signal at sende til branchen, og vi er glade for at kunne gennemføre CIFF55 og fastholde København som en vigtig destination for modebranchen,” udtaler Malina Lebrecht Hye, Director of Exhibition Development hos BC Hospitality Group, i en pressemeddelelse.

CIFF oplever allerede stor optimisme og interesse fra udstillere, der gerne vil deltage, selv om sommerens CIFF bliver i et nyt og anderledes format.

”Der er nu konsensus om en ny dato for modeugen og for messerne i august, og alle involverede parter arbejder nu for det samme mål: At sikre en handelsplatform for modebranchen. Med udmeldingen i går er vi på rette vej, og vi oplever allerede stor optimisme og interesse fra udstillere, der gerne vil deltage,” fortæller Malina Lebrecht Hye til TØJ og fortsætter:

”Med en modemesse i starten af august er det nu muligt at få sat gang i salget på det helt rigtige tidspunkt, og vi er meget glade for, at vi kan lægge hus til det endnu engang. Det bliver en anderledes messe denne gang og slet ikke i det format, som CIFF er kendt for, men det bliver en vigtig handelsplatform.”

 

Flere udstillere jubler

Målet med sommerens CIFF er at skabe en rendyrket salgsplatform og arbejde med en kombination af fysiske og digitale rammer.

“Udgangspunktet for næste CIFF og kommende udgaver er den virkelighed, vi allerede befinder os i – nemlig, hvor fællesnævneren er omsætning, fællesskab og fortsat grøn omstilling. Vi kommer til arbejde med de tre konceptuelle greb, det ser jeg også meget frem til,” fortæller Malina Lebrecht Hye.

Derudover vil CIFF, ligesom Revolver, blive forlænget med en dag i forhold til tidligere og starter således på en søndag denne gang – et stort ønske fra flere udstillere. Med flere dage til at sprede de besøgende ud på og en søndag for de små butikker, er der positive forventninger til messen.

DK Company glæder sig over, at der er lykkedes at få en messe stablet på benene til august. Tilmed at vi nu har søndagen med, så man giver kunderne muligheden for at tage personalet med, og de mindre butikker ikke behøver at lukke butikken, men kan deltage på messe, søge inspiration og købe ind. Det er også dejligt, at tidspunktet er så tæt på den normale dato – jeg tror, at vi alle higer efter en vis form for normalitet,” mener den adm. direktør hos DK Company, Jens Obel Jørgensen.

Også Lollys Laundry ser frem til modeugen med store forventninger.

“Hos Lollys Laundry jubler vi over, at CIFF og Copenhagen Fashion Week nu igen er en realitet. Messen er for os et vindue, hvor vi kan få lov at vise vores brand og kollektioner for såvel nationale som internationale partnerne samt skabe nye relationer.”

 

Disponeringsdage udvides

I Bella Center var der allerede planlagt en kraftig udvidelse af disponeringsdagene, så de faste lejere i showrooms kunne afvikle kundemøder over flere dage. CIFF Showrooms er således åben fra den 2. til 14. august fra kl. 9.00 til 21.00, og med afvikling af messedage på gulvet samtidig med disse dage bliver der mere aktivitet i huset.

”Med nye datoer for modeugen kommer CIFF til at ligge lige midt i disponeringsdagene – og det er en kæmpe gevinst for alle,” udtaler Malina Lebrecht Hye til TØJ.

CIFFs showrooms består af i alt 20.000 kvadratmeter med knap 500 modebrands og er lokaliseret på første og anden sal i Bella Center.

 

Foto: CIFF FW21