De vil skabe Europas største digitale messe: ”Det er stærkere med en stor digital messe end flere små”
Morgendagens designere om ny 3D-teknologi: "Det er en ny måde at tænke kreativt på, og det er fedt at være en del af"
”Det bør stå klart for alle, at modeugen bliver anderledes end normalt. Noget bliver udfordrende og andet forfriskende og fornyende,” siger den adm. direktør for Revolver, Christian Maibom.
I går kunne Revolver i fællesskab med CPHFW, Bella Center og Brancheorganisationerne Wear og DM&T udmelde, at modeugen flyttes og i stedet løber af stablen fra den 9. til den 12. august 2020.
Revolver har brugt de sidste måneder på at forberede sig på alle tænkelige scenarier og er derfor godt rustet til at eksekvere, så snart myndighederne melder de endelige retningslinjer ud.
”Tiden er vores bedste ven. For hver dag, der går, bliver situationen bedre. Når vi kommer til august, er vi et helt andet sted end nu,” siger den adm. direktør i Revolver, Christian Maibom, til TØJ og kommenterer derudover på den lange proces frem mod gårsdagens udmelding:
”Der er fire ting, vi har afventet – og derfor har det været en lang proces. Vi har ventet på udviklingen i smittetrykket, og det er jo heldigvis gået i den rigtige retning og har betydet at mere lukker op. Vi afventer stadig reglerne omkring forsamlingsforbud og grænserne, men mon ikke det løser sig hen over sommeren. Og så har vi afventet branchens opbakning. Sidstnævnte er der heldigvis ingen udfordringer med. Der er stor interesse for, at vi afvikler en messe i august og tilbagemeldingerne på de nye datoer er yderst positive.”
Til den kommende sæson vil Revolver udstyre samtlige udstillere en ’Plug and Play’-løsning med ens rails, borde, stole, hylder og skiltning, således at udgifterne for deltagelse reduceres mest muligt. Det oplyser Revolver i en pressemeddelelse.
Derudover har Revolver, om nødvendigt, flere centralt beliggende venues at råde over til den kommende sæson og kan derfor sprede forsamlingerne for at imødekomme myndighedernes anbefalinger om forsamlingsstørrelse. Derudover har Revolver og CPHW valgt at udvide med en ekstra dag, ligesom åbningstiderne kan udvides hvis nødvendigt.
”Det bør stå klart for alle, at Copenhagen Fashion Week til den kommende sæson bliver anderledes end normalt. Noget bliver udfordrende og andet forfriskende og fornyende, men fælles for alt, er det tilpasset situationen sundhedsmæssigt forsvarligt og efter myndighedernes anvisninger såvel som selve formatet,” siger Christian Maibom.
Nye digitale tiltag
Udover et forandret messe layout på et større antal kvadratmeter er Revolver klar med nye digitale løsninger, der skal forbedre flowet af de besøgende indkøbere.
Revolver har blandt andet udviklet et digitalt kalendersystem, der sammenkoblet med registreringen vil hjælpe både messen og de udstillende brands med at styre flow såvel som trafik. Det vil også sikre, at Revolver overholder eventuelle begrænsninger i forsamlingsmængden.
Derudover kunne Revolver i starten af ugen løfte sløret for et samarbejde med Traede og etableringen af digitale showrooms til hver enkelte udstillende brand.
“Vi er stolte over at kunne præsentere en række nye og relevante digitale tiltag, der i kombination med den fysiske messe helt sikker vil optimere det samlede outcome af Revolver for hver enkelte udstiller. Dette sagt i overbevisning om, at hverken den fysiske eller digitale løsning hver for sig kan stå alene. Og slet ikke i den tid vi går i møde, hvor udfordringerne hverken kan løses af individuelle helte, videomøder eller e-mails alene. Det kan kun ordnes i fællesskab, ved samtale og med fysiske møder såfremt det er muligt. Derfor er vi også overbeviste om, at messen fremadrettet vil udvikle sig positivt; en smule ‘back to the good old days’, hvor messen var stedet man lagde eller fik sine ordrer. Lidt mindre browse, lidt færre selektioner, men endnu mere business,” udtaler Christian Maibom i en pressemeddelelse.
Foto: Revolver