En række store designaktører og DM&T er gået sammen med Formland om at stifte konceptet Design Hub Denmark. Det nye samarbejde har til formål at styrke fællesskabet og positionere både brands og Formland endnu tydeligere.

Når Formland Autumn finder sted 17.-19. august i MCH Messecenter Herning, vil det være med lanceringen af et årligt tilbagevendende koncept, der bygger på et ambitiøst samarbejde mellem flere aktører i design-, interiør- og livsstilsbranchen.

Sammen med en række partnere har Formland og Dansk Mode & Textil nemlig udviklet konceptet og fællesskabet Design Hub Denmark – et cluster bestående af førende brands og brancheaktører.

Sammen har partnerne til formål at styrke Formland som Nordeuropas førende destination og mødested for professionelle aktører i livsstilsbranchen. Blandt andet ved at invitere udvalgte indkøbere, medier og influencere fra ind- og udland.

Efter flere år med store forandringer i det europæiske messelandskab har Formland mere end nogensinde fokus på behovet for at styrke samarbejdet på tværs i branchen. Det er udgangspunktet for Design Hub Denmark, der skal være med til at tiltrække endnu flere profiler og professionelle branchefolk fra både Norden og det øvrige udland. Idéen er, at konceptet både skal appellere til dem, der har en enkelt butik og de største indkøbere.

På den måde skabes de bedste forudsætninger for både branchen og messen, mener Formlands projektleder, Flemming Andersen.

”Vi er stolte over at stå klar med så ambitiøs en satsning som Design Hub Denmark, og fra Formlands side er vi utroligt glade for at kunne byde velkommen til endnu flere førende virksomheder i branchen, der udstiller sammen med de mange andre spændende brands på messen. Vi glæder os og er overbeviste om, at konceptet vil komme alle, både brands og besøgende, til gode,” lyder det fra Flemming Andersen.

”Det kræver mod”

Alle partnerne bag Design Hub Denmark udstiller side om side med andre brands fra design-, interiør- og livsstilsbranchen på Autumn-udgaven af Formland, og det skal være med til at sikre, at messen fortsat favner bredden i branchen.

Blandt partnerne finder man Dansk Mode & Textil, der ser store perspektiver i det nye koncept.

”Vi skal sikre, at Formland fastholder og udbygger sin position som Nordeuropas vigtigste platform for livsstilsbranchen. Det kræver modet til at tænke nyt, hvilket vi i DM&T selv har erfaret vigtigheden af gennem de mere end 75 år, vi har været en aktiv del af messer og events i interiør-, tekstil- og modebranchen, blandt andet Copenhagen Fashion Week. Det mod har Formland, og med Design Hub Denmark har vi nu et stærkt omdrejningspunkt for at invitere de vigtigste kunder, indkøbere, influencere og journalister, som vil gøre Formland endnu mere attraktivt for både udstillere og gæster,” konstaterer Thomas Klausen, administrerende direktør i Dansk Mode & Textil.

Design Hub Denmarks partnere pr. 24. april 2025:

  • Hay
  • Louis Poulsen
  • Bloomingville
  • Muubs
  • Andersen Furniture
  • Hübsch
  • Witt
  • Nicolas Vahé
  • Meraki
  • House Doctor
  • Gejst
  • Oyoy Living Design
  • ReCollector
  • DM&T
  • Formland

Foto: MCH