The New er i disse dage på CIFF Kids, hvor brandet præsenterer sit nye tiltag, Pure, som er en kollektion af sportsstyles til både mor og datter. TØJ har mødt Louise Paprika Clemmensen, designeren bag The New, til en fortælling om brandets nye satsning.

I disse dage løber CIFF Kids af stablen. Under messen har TØJ talt med brandet The New, som blev etableret i 2016, om deres nyeste tiltag: Pure.

Brandets nye kollektion, Pure, består af sportstøj til mor og datter og har fokus på, at motion skal være en fællessag. Louise Paprika Clemmensen, som er chefdesigner hos The New, fortæller om visionen bag: At Pure-kollektionen er blevet udviklet for netop at gøre motion til en fælles oplevelse mellem mor og datter.

Læs også: Reportage CIFF Kids: Melton har fokus på klimaet 

Louise Paprika Clemmensen fortæller, at grunden til, at Pure har netop dette fokus, er, at The New har fået øjnene op for, at forældre i højere grad gerne vil dele motion med børnene.

”Motion er ikke kun godt for kroppen, men også psyken. Så hvorfor ikke gøre en sjov oplevelse ud af det og være sammen om det? Det er de færreste forældre, som nyder løbeturen på fem kilometer efter arbejde, men hvis børnene bliver en del af oplevelsen, er der stor chance for, at det bliver sjovere,” lyder det fra chefdesigneren.

Ud over at Pure er lanceret med fokus på at skulle skabe et fællesskab om motion, så er kollektionen også baseret på et ønske om at skabe mere funktionelt sportstøj til børn.

Louise Paprika Clemmensen og resten af The New-teamet mener, at markedet mangler den tekniske og gode kvalitet, som sportstøj til voksne ofte besidder.

Den nye kollektion er dermed etableret med fokus på både fællesskab, men også kvalitet. Og med tiden ønsker The New også, at kollektionen ikke kun skal være til mor og datter, men måske endda også mor og søn.