Herretøjsmessen i Vejle er lykkes med at få skabt en solid messeplatform. Både arrangører og udstillere er meget tilfredse med udviklingen.
Den 19.-20. august dannede DGI Huset i Vejle rammen om den halvårlige herretøjsmesse, som er en lukket fagmesse for forhandlere. Ifølge messearrangørerne fra Nord-Fair har den netop afholdte messe været en succes.
”Vi er meget glade for, at vi denne gang har haft udsolgt i messehallen, hvor 29 udstillere har været repræsenteret. Samtidig er der allerede nu stor interesse for den næste herretøjsmesse, som bliver afholdt den 10.-11. februar 2019, hvilket er meget positivt,” fortæller Charlotte Strøm, da TØJ besøger messen.
Ifølge Charlotte Strøm er der flere forhandlere, der kommer på CIFF for at søge inspiration, for derefter at gå hjem og tænke over, hvad de har set, samt drøfte det med de øvrige medarbejdere. Efterfølgende kommer de på herretøjsmessen i Vejle for at disponere indkøb hos deres faste leverandører.
”Herretøjsmessen er lagt an på disponering, og det er derfor vigtigt at have lavet aftaler på forhånd. På den måde bidrager alle til, at der kommer en pæn skare af indkøbere,” forklarer Charlotte Strøm.
Søndagen er god for butikkerne
Herretøjsmessen i Vejle er skabt ud fra Dress Partners indkøbsmøde. I 2017 blev messen ændret, og der blev åbnet op for andre leverandører og butikker, så der i dag er adgang for alle i branchen uanset kædetilhørsforhold.
Blandt udstillerne denne gang var JBR Agencies, Sunwill, Pierre Cardin, Clipper, Bosweel og JBS. Henrik Stig Hansen, som er agent for de tre brands Casamoda, Venti og Redpoint, sætter stor pris på at udstille på herretøjsmessen i Vejle.
”Jeg kan rigtig god lide den uhøjtidelige og intime stemning, der er på messen, som i høj grad tilgodeser det gode købmandskab,” udtaler Henrik Stig Hansen til TØJ og uddyber:
”Samtidig er det stor fordel for mange af de mindre butikker, at de har mulighed for at komme på messen om søndagen, hvor de alligevel holder lukket. På den måde kan butikkerne tage på messe med hele deres personale og få den gode historiefortælling om kollektionerne fra de forskellige brands.”
Ifølge Henrik Stig Hansen er herretøjsmessen er godt alternativ til CIFF, hvor han også udstiller med de brands, som han er agent for.
”CIFF er en særlig messe, som kan noget, andre messer ikke kan. Men der er en tendens til, at de er de store brands, som udstiller på messen i Bella Center, og her kan man godt savne nogle flere små, selvstændige brands,” lyder det fra Henrik Stig Hansen.
Arrangørerne fra Nord-Fair skal snart i sving igen, når Modemessen med fokus på damemode løber af stablen den 26.-28. august, hvor i alt 85 udstillere vil deltage.