Med stærke resultater og vundne markedsandele har Babysam i løbet af 2016/17 vist fremgang i både omsætning og driftsresultater.

Omnichannel er den nye kæphest hos Babysam. Omnichannel-strategien har medført en stigning i koncernens omsætning med 9 procent fra 439 mio. kroner i forrige regnskabsperiode til 477 mio. kroner i nyeste regnskab. Det skærpede salg viser sig i form af et stigende aktivitetsniveau i både fysiske butikker og ved onlinesalg.

Den nye omnichannel-strategi sætter tydelige spor, for Babysam har inden for de seneste to år næsten femdoblet sit normale driftsresultat.

”Vi fastholdt momentum og styrkede BabySams markedsposition ved at følge vores omnichannel-strategi om at øge salget på tværs af vores kanaler. Indsatsen har vist gode resultater over en årrække, og den markante vækst i onlinesalget i det seneste regnskabsår bidrog til det højere aktivitetsniveau og fremgangen i butikkerne, ” udtaler CEO Kenneth Nørgaard i en pressemeddelelse.

Læs også: Danmarks største forhandler af babyudstyr vil sælges

Omnichannel-strategien skal sørge for, at Babysam kan bibeholde sin førende position på markedet, øge lønsomheden og samtidig sikre stærke, konkurrencemæssige fordele. Tilfredshed iblandt Babysams kunder har i den forbindelse høj prioritet, og den nye marketingstrategi skal afhjælpe bæredygtige kundeoplevelser:

”Vi fortsætter med at investere på tværs af onlineplatforme og butikker, fordi vi også fremover vil tilbyde markedets bedste kundeoplevelse og levere service og rådgivning, der sikrer, at vores kunder fortsat føler sig hjulpet, trygge og tilfredse, ” siger Kenneth Nørgaard.

Denne vision bliver akkompagneret af koncernens nye e-commerce platform, som skal være med til at skabe den sømløse kundeoplevelse.

På baggrund af et grønt regnskabsår og en vellykket implementering af nye, digitale platforme, forventer ledelsen i Babysam fortsat en fremgang i både omsætning og driftsresultater i 2017/18.