Skomærket satte allerede salgsrekord i første kvartal af 2021. Udviklingen fortsætter i andet kvartal, hvor Skechers igen slår rekord sammenlignet med samme periode tidligere år. 

Det amerikanske skomærke Skechers USA Inc. har netop offentliggjort regnskabstal for andet kvartal af 2021, og selv efter en salgsrekord i første kvartal fortsætter salget med at stige.

Ifølge en pressemeddelelse leverer Skechers, verdens tredjestørste skomærke, trecifrede vækstrater og slår endnu en gang rekord med en omsætning på 1,6 mia. dollars. Det svarer til en stigning på 127,3 procent i forhold til samme periode i 2020 og 31,7 procent i forhold til samme periode i 2019. Salget via Skechers’ distributører voksede med 122 procent – blandt andet i Skandinavien, hvor Skechers-salget varetages af virksomheden Sports Connection.

“Vi opnår disse utrolig flotte finansielle resultater på trods af, at vi fortsat står overfor Covid-19-relaterede udfordringer i logistik og værdikæde samt midlertidige lukninger af butikker på vigtige markeder,” udtaler David Weinberg, COO i Skechers USA Inc. i pressemeddelelsen, og fortsætter:

“Efterhånden som kunderne er på vej tilbage til en normal livsstil, kan vi se, at efterspørgslen efter fodtøj med komfortteknologi er stigende, hvilket har bidraget til en højere gennemsnitssalgspris og en markant stigning i antal solgte par sko. Det giver os stor optimisme og en stærk tro på, at Skechers fortsat står utrolig stærkt og forbliver et relevant skomærke nu og i fremtiden.”

Foto: Skechers