Trods et udfordrende år lander Les Deux et årsresultat, der er mere end tredoblet i forhold til sidste år. Også omsætningen når nye højder.
Mange danske modevirksomheder har under pandemien kæmpet for overlevelse. Hos det danske herrebrand Les Deux er det dog gået lidt anderledes.
Herrebrandet har netop løftet sløret for nogle af nøgletallene i 2020-regnskabet, hvor Les Deux leverer deres hidtil bedste resultat siden etableringen i 2011. Det skriver Les Deux i en pressemeddelelse.
Herrebrandet runder for første gang en omsætning på 114,5 mio. kroner og ender med et rekordstort millionoverskud på bundlinjen: 26 mio. kroner. Det er mere end en tredobling siden sidste år, hvor bundlinjen ifølge tidligere regnskabsrapporter endte på 7,8 mio. kroner.
Flere store kunder og udbygning af retail-kanaler
Selv om den danske modebranche melder om pressede forhold grundet pandemien, udviser Les Deux fortsat høje ambitioner. Brandet har blandt andet brugt pandemi-tiden på at etablere sig som et stærkt internationalt brand – og kun 29 procent af den rekordhøje omsætning sker indenfor landets grænser.
Brandet har blandt andet brugt 2020 på at lukke aftaler med store internationale retailgiganter som Nordstrom i USA, TNT i Canada og Beymen i Tyrkiet. Blikket forbliver rettet mod udlandet de næste to til tre år, oplyser virksomheden i pressemeddelelsen.
Ifølge CEO Kristoffer Happanen har en skalering af dette omfang været muligt, fordi man i virksomheden har turdet tro på fremtiden – og på teamet.
“Vi har i 2020 fremtidssikret vores organisation og investeret massivt i et stærkere Les Deux efter krisen. Vores tyske distribution er taget tilbage i egne hænder, og teamet er udbygget med nye talenter på tværs af hele organisationen. Derudover har vi også udbygget vores egne retail-kanaler med tre nye butikker, 10 showrooms på tværs af Europa samt et nyt kontor i Paris,” fortæller han.
Foto: Les Deux