Det netop offentliggjorte regnskab fra Redefined Fashion A/S, som ejer og driver Minus, Peppercorn, Desires, White and More og Beyond Now, viser, at virksomheden har vendt et udfordrende år med Covid-19 og røde tal til vækst og plus på bundlinjen.

Da Redefined Fashion sidste år offentliggjorde deres regnskab for 2019/20, bar det præg af konsekvenserne af coronapandemien, og bundlinjen endte i minus.

Virksomheden var dog positive for fremtiden og med god grund. Det netop offentliggjorte regnskab for 2020/21, der dækker over perioden fra den 1. juli 2020 til den 30. juni 2021, viser nemlig vækst over hele linjen.

Bruttofortjenesten stiger til 13,3 mio. kroner i 2020/21 kroner mod 5,9 mio. kroner i samme periode året før.

Årsresultat bliver hevet op i plus og lander på 1,3 mio. kroner i det nyeste regnskab mod -450 t. kroner i 2019/20.

Egenkapitalen får også en vitaminindsprøjtning og ender på 6,5 mio. kroner i 2020/21 mod 2,5 mio. kroner året før.

Ledelsen anser årets resultatet som acceptabelt, selv om målsætningerne i udgangspunktet var langt højere. Den primære årsag til afvigelserne er, at der er tabt betydelige summer på købsfragten, på nedlukninger i foråret 2021 samt at der er investeret betydeligt i flere IT-integrationer.

 

Onlinekanaler har drevet væksten

Væksten skyldes blandt andet en stor digital indsats.

”Vi glæder os over, at vi tidligt kom ud af starthullerne i forhold til et digitalt salgs-mindset, da Covid-19 ramte os første gang. Det har klart været en styrke, da vi igen i slutningen af 2020, og langt ind i foråret 2021, kæmpede med nedlukninger,” udtaler Irena Riberholt Jørgensen og Chalotte Kjær Bruun – indehavere af Redefined Fashion – i en pressemeddelelse, og fortsætter:

”Vi var meget bedre rustet til de svære markedsforhold, vi stod i, fordi vi tidligt havde erkendt, at en stor del af vores fremtidige vækst skal komme fra online salgskanaler. Egne såvel som Marketplaces og B2B online samarbejder. Vi har taget de nødvendige investeringer i tunge integrationer med online kunder i Skandinavien og Europa, og på disse platforme havde butikken åben gennem hele perioden.”

 

Kundetilvækst i Sydeuropa

Det er ikke kun online, at Redefined Fashions brands har haft vokseværk.

”Kundetilvæksten, især på vores sydeuropæiske markeder, har været helt imponerende. Det har givet et stærkt afsæt ind i efteråret 2021 og dermed også givet os en fantastisk start på det nye regnskabsår som startede i juli 2021,” forklarer Irena Riberholt Jørgensen og tilføjer, at den nye vækst blandt andet kommer fra en markant stigning i suppleringerne på alle husets brands.

”Vi har været lagerførende med alle vores mest efterspurgte varer. Ikke kun NOOS-programmer, men med en stor del af vores sortiment.”

Derudover har virksomheden holdt gang i sine projekter.

”Vi har haft et stort fokus på bæredygtighed og er inden længe certificeret på både GRS, global recycle standard, og GOTS, global organic textile standard,” fortæller Chalotte Kjær Bruun og fortsætter:

”Det er afgørende, at vi er rustet til at imødekomme forventninger fra fremtidens kunder og forbrugere, og selve certificeringen har været en krævende og meget lærerig proces for os.”

Med væksten har Redefined Fashion ansat ekstra medarbejdere, og virksomheden tæller nu over 50 ansatte, der alle arbejder fra hovedkontoret i Ikast.


Nøgletal for Redefined Fashion A/S
2020/21 2019/20 2018/19
Bruttofortjeneste 13.266.316 5.859.511 8.088.100
Resultat før skat 1.665.185 -568.412 1.884.462
Årets resultat 1.294.495 -449.912 1.489.362
Balance 35.397.871 13.458.178 11.811.688
Egenkapital 6.557.134 2.558.292 4.608.204

 

Foto: Minus