Smykkevirksomheder leverer i 2020 det bedste driftsresultat i et årti. ”Det giver os mulighed for at styrke kapitalgrundlaget for vores fremtidige ekspansion,” udtaler adm. direktør, Christian Broe.

Det lysner for den danske smykkevirksomhed Pilgrim, der sidste år oprustede ledelsen med Christian Broe som ny adm. direktør.

I 2019 er Pilgrims omsætning nemlig øget markant og ender på 195 mio. kroner mod 163 mio. kroner i 2018. Også overskuddet er vokset og går fra et underskud på 5 mio. kroner til et overskud 9 mio. kroner. Ydermere opnår virksomheden det bedste driftsresultat i mere end et årti. Det oplyser Pilgrim i en pressemeddelelse.

”De investeringer, der har været og bliver arbejdet med, har vist sig at være godt placeret. Nu går vi ind i 2020 med et historisk flot overskud, som vi er rigtig godt tilfredse med,” udtaler Christian Broe og fortsætter:

”Det giver os mulighed for at styrke kapitalgrundlaget for vores fremtidige ekspansion og for at investere yderligere i at styrke vores kunders oplevelse af Pilgrim som brand og realisere dets vækstpotentiale.”

 

En positiv udvikling

Sidste år bar årsregnskabet præg af investeringer, lød det dengang fra virksomheden, der nu er ved at vende skuden og oplever salgsfremgang i både de fysiske butikker, på webshop og på tværs af kanalerne, oplyser Pilgrim.

”Det er en rigtig positiv udvikling,” lyder det fra Christian Broe.

Fremgangen får dog ikke smykkevirksomheden til hvile på laurbæerne, og Pilgrim ser ikke sine udfordringer som et overstået kapitel.

”Vi balancerer tilfredsheden med de resultater, vi har leveret, med appetitten på meget mere, og vi er derfor meget opmærksomme på at holde det helt rigtige tændingsniveau for hele teamet, udtaler Christian Broe og fortsætter:

”Vi lancerer til foråret en offensiv strategiplan, Pilgrim Roadmap 2025, som udstikker retningen for, hvor og hvordan vi ser væksten de kommende år.”

Pilgrim er grundlagt i 1983 og har til huse i Skanderborg i Østjylland.