Aalborgbrand har fart på: Åbner butik nummer tre

I juni åbnede brandets første fysiske butik. I august fulgte butik nummer to, og nu åbner den tredje butik med lokation i Smilets By. 

Tilbage i juni 2020 øjnede det danske modebrand Noella chancerne for at få fat i de danske turister ved at åbne sin første butik i den lille turist- og badeby Blokhus i Nordjylland.

”Butiksåbningen i Blokhus hænger sammen med den nuværende coronasituation, da vi forventer, at feriebyerne bliver stærkt trafikeret hen over sommeren,” forklarede Lau Kjær Knudsen, der er adm. direktør i Noella, til TØJ i forbindelse med butiksåbningen.

Valget om at åbne butikken kom desuden også som et led i en indsats om at styrke Noellas omni channel-strategi. Indtil nu har man kunne handle Noella gennmem brandets egen webshop samt hos over 800 forhandlere fordelt på 12 markeder, heriblandt Tyskland, Norge og Sverige.

Kort tid efter fulgte butik nummer to på Hjørrings gadestrøg, og nu åbner brandet altså allerede butik nummer tre. Denne gang i Aarhus. Det fortæller Lau Kjær Knudsen i et interview til TØJ.

“Vi har indtil videre haft god succes med de butiksåbninger, vi har foretaget generelt i 2020, men også efter Covid-19 har indfundet sig i vores samfund. Vi ønsker nu at kigge mod større metropoler, herunder Aarhus, hvor det giver mening at placere en strøgbutik set i lyset af både trafik og branding. Vi tror på, at vi skal fokusere på de større locations og AA-placeringer,” lyder det fra direktøren, der tilføjer:

“Fremtidsudsigterne er store – vi oplever generelt stor vækst, og vi ser klart, at kunderne er vilde med vores koncept – B2B såvel som B2C.”

Allerede tilbage i juni løftede Lau Kjær Knudsen sløret for ønskerne om at få Noella til udlandet, og ønsket er ikke blevet mindre.

“Vi har øjne på markedets udvikling generelt og dermed på flere mulige butiksåbninger, og vi kommer med stor sandsynlighed til også at kigge mod udlandet, herunder eksempelvis Oslo eller andre større byer. Strategisk er det blot essentielt for os, at vi rent geografisk placerer os korrekt og med en location, der har høj trafik og synlighed,” siger han afslutningsvist.

Foto: Noella