Den ikoniske modekæde mærker konsekvenserne af den globale pandemi, der blandt andet har været medvirkende til et strategiskifte og nedlukning af samtlige butikker i Storbritannien og Irland.

Den ikoniske amerikanske modekæde Gap har længe været udfordret af hård konkurrence på et i forvejen presset marked. Af den grund annoncerede kæden i efteråret 2020, at de gik med overvejelserne om at droppe sine egne butikker på det europæiske marked.

Den tanke bliver nu til handling. Modegiganten har netop oplyst, at de planlægger at lukke samtlige 81 butikker i Storbritannien og Irland, hvor de i stedet vil satse på en webbaseret forretningsmodel til sine britiske kunder. Det skriver BBC.

Beslutningen er hjulpet på vej af den globale pandemi, der gjorde det svært for den i forvejen udfordrede modekæde på et konkurrencepræget marked.

”Vi forlader ikke markedet. Vi vil fortsætte med at drive vores webforretning i Storbritannien og Irland. Vi tror på Gaps brandværdi og samarbejder for at forstærke vores globale rækkevidde,” udtaler en talsperson fra modekæden.

Som en del af strategien bliver næste skridt at lukke butikkerne i Frankrig og Italien.

Foto: Gap