Anders Holch Povlsen har sammen med Burda Principal Investments investeret et trecifret millionbeløb i en dansk onlinevirksomhed.
Ejer og adm. direktør i Bestseller, Anders Holch Povlsen, har gennem sit selskab Heartland A/S investeret 100 mio. kroner i den danske online modevirksomhed Miinto sammen med tyske Burda Principal Investments (BPI), der er en del af Hubert Burda Media. Det oplyser Miinto i en pressemeddelelse.
Bestseller-ejeren har gennem diverse selskaber investeret i flere onlinevirksomheder, herunder Zalando og Asos. Målet med denne investering er at styrke Miintos position på eksisterende markeder og tilføje nye, lyder det fra den danske onlinevirksomhed.
Miinto offentliggjorde for et par måneder siden sine seneste regnskabstal, der viste, at virksomheden har solgt produkter for mere end 700 mio. kroner og dermed er vækstet mere 40 procent på omsætningen siden regnskabsåret 2017/18.
Samtidig gør Miinto store investeringer i eksisterende og nye markeder og vil i indeværende regnskabsår komme ud med røde tal på bundlinjen, oplyses det i pressemeddelelsen.
En attraktiv virksomhed
”Kapitalindskuddet fra Burda Principal Investments og Heartland A/S understreger, at Miintos investorer er tilfredse med udviklingen, og at de støtter vores strategi. Teamet har i særdeleshed arbejdet hårdt, men også en stor indsats fra alle vores partnerbutikker og brands har gjort, at vi kunne nå det her resultat,” udtaler adm. direktør og medstifter af Miinto, Konrad Kierklo, og fortsætter:
”Vi er fuldt bevidste om, at med den slags penge følger også et stort ansvar og store krav, hvilket vi til fulde forstår og respekterer. Vi er gået i gang med at løbe et maraton, og vi har kun lige passeret de første fem kilometer.”
Trods de varslede røde tal på bundlinjen glæder BPI sig over samarbejdet, fremgår det af pressemeddelelsen fra Miinto.
”Miinto er en attraktiv virksomhed med et stærkt grundlag og vi ser, at Miinto er på en meget spændende rejse, som vi er glade for at være en del af,” udtaler adm. direktør i BPI, Christian Teichmann.
Hvilken rolle millioninvesteringen spiller for Miintos vækststrategi, og hvad, der trods de varslede røde tal på bundlinjen har gjort denne interessant for investorerne, vides ikke. Branchebladet TØJ har forsøgt at indhente svar fra Miinto, der har ikke ønsket at kommentere investeringen yderligere.
Miinto blev stiftet i 2009, beskæftiger 200 medarbejdere og sælger produkter i syv lande i Europa.