Den svenske modeplatform tager kampen op mod Amazon og igangsætter ny, stor satsning med boligtilbehør. “Vi skal gerne være den største i den her kategori om fem år,” lyder det.

Onlinegiganten Boozt sparker i dag et nyt, stort projekt i gang, som skal gøre selskabet til den største forhandler af boligtilbehør i Norden.

Koncernen udvider nemlig kerneforretningen, der lige nu byder på tøj, sko, accessories og beauty-produkter, og vil nu fremadrettet sælge boligtilbehør som lamper, keramik og pyntepuder fra kendte og luksuriøse brands under navnet Boozt Home. Det oplyser Boozt i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at virksomheden fra start går i luften med over 100 interiørbrands.

“Det er en ret stor satsning for os, og vi forventer, at det her bliver en af de absolut største kategorier på Boozt.com,” lyder det fra Boozt-direktøren, Hermann Haraldsson, til Børsen.

Ifølge ham igangsætter selskabet blandt andet det store initiativ for at tage kampen op mod den amerikanske onlinegigant Amazon, der er på vej ind i Sverige, og som højst sandsynligt med tiden også indtager Danmark.

“Det her er også et forsøg på at være på forkant, når Amazon kommer. Vi skal gerne være den største i den her kategori om fem år, siger han.”

 

Boligtilbehør er efterspurgt af kunder

Herudover opstår boligkategorien også efter en efterspørgsel fra onlinegigantens eksisterende kunder.

“Boozt Home er opstået som en organisk tilføjelse på efterspørgsel fra vores eksisterende kunder. Vi ved, vi har kunderne om bord allerede, så det er et naturligt tidspunkt at udvide porteføljen. Vi vil skabe den bedste oplevelse på Home rum for rum – fra køkkenet til soveværelset, badet og videre. Vi ønsker at være den stærkeste nordiske spiller, og det kan vi med vores regionale lager-setup, ekstremt korte leveringstider og lokale serviceniveau – noget vores internationale konkurrenter ikke på samme måde kan tilbyde forbrugerne,” udtaler Peter G. Jørgensen, medstifter og kommerciel direktør hos Boozt.com, i pressemeddelelsen.

Målet er, at omsætningen på boligtilbehør allerede inden for fem år skal runde 1 mia. kroner om året, og Hermann Haraldsson vil ikke afvise, at næste skridt i udvidelsen kunne være salg af møbler.

“Det vil vi overveje, og det er noget, som man kan forestille sig på sigt, men det er ikke planen lige nu,” siger Hermann Haraldsson til Børsen.

Boozt Home offentliggøres den 22. oktober 2020 og vil i løbet af november være tilgængelig for køb på Boozt.com.

Foto: Boozt