Skokæden går fra en traditionel skotøjsforretning til et livsstilskoncept. Kom med indenfor i en af de nye butikker.

Generelt set har skotøjsforretninger over længere tid haft det svært. De seneste tal for branchen viser, at omsætningen for andet kvartal i 2020 for netop skotøjsforretninger ligger helt nede på indeks 47,5. Danskerne har altså under Covid-19 i høj grad nedprioriteret køb af sko.

Det forsøger den danske skokæde Bianco Footwear nu at gøre noget ved. De lancerer nemlig et nyt butikskoncept i samarbejde med møbel- og interiørbrandet House Doctor og livsstilsbrandet Meraki, der begge er ejet af livsstilsvirksomheden Society of Lifestyle. Det oplyser Bianco Footwear i en pressemeddelelse.

“Vi vil gerne skabe en hyggelig og interessant atmosfære, så kunderne får lyst til at gå på opdagelse i vores butikker. Sammen med House Doctor og Meraki har vi skabt et dynamisk miljø, som forhåbentligt giver kunderne lyst til at bruge tid i butikkerne,” siger Head of Retail i Bianco Footwear, Karina Stockholm, i pressemeddelelsen.

 

Aarhusianerne er positive

Bianco Footwear går således fra at være en skobutik til at være en livsstilsbutik, hvor oplevelse og atmosfære er grundelementerne i indretningen. Fremadrettet er det altså både sko fra Bianco, Woden, Nature og Cashott samt møbler, interiør og livsstilsprodukter fra House Doctor og Meraki.

Konceptet er allerede rullet ud i butikken i Aarhus, hvor Bianco Footwear har fået en positiv feedback, og i slutningen af november bliver butikken i Kolding også forvandlet til et livsstilsunivers. Butikkerne vil dog ikke nødvendigvis komme til at ligne hinanden, oplyser brandet.

“Butikkerne bliver ikke kæde-konceptuelle. Interiøret vil blive tilpasset efter butikkens indretning og størrelse, så kunderne vil meget ofte opleve nye tiltag i den enkelte butik,” fortæller Karina Stockholm.

Ambitionen er at rulle livsstilskonceptet ud til alle kædens forretninger, hvis det bliver modtaget positivt fra kunderne.

Foto: Bianco Footwear