Siden 2001 har modebutikken solgt eksklusivt tøj, smykker, indretning og kunstobjekter til loyale kunder fra hele verden, og i 2020 blev den nævnt som en af de bedste 11 butikker i verdenen i Financial Times. Men i slutningen af februar lukker den ikoniske luksusmodebutik.

“Tiderne ændrer sig, og det samme gør vi,” skriver Holly Golightly på sin Instagram-profil med over 77.000 følgere. Butikken i hjertet af København lukker den 28. februar.

“Vores fokus vil nu flytte sig til vores online platform, hvorfra vi vil fortsætte med at præsentere vores kuraterede udvalg,” lyder det videre fra modebutikken, der er kendt for deres udsøgte udvalg af mærkevarer og farverige butiksindretning med skiftende kunstudstillinger.

Holly Golightly har – udover butikken – også sit eget brand ‘Holly Golightly’. De populære kollektioner bærer deres signaturprint med læbestifter og cashmerehatte. Fremover vil Holly Golighty kun eksistere online som webshop.

Til sidst i butikkens Instagram-opslag lyder en tak til alle dem, der har støttet butikken gennem tiden. En af de mange kommentarer er fra Cecilie Thorsmark, CEO hos Copenhagen Fashion Week, der skriver: “Åhh det er trist. Tak for at have gjort byen lidt mere skøn, skæv og farverig <3”.

Foto: Holly Golightly PR