Årets anden udgave af branchebladet TØJ – Fashion & Business Trends er netop udkommet. Her tager vi pulsen på bæredygtighed i branchen og zoomer ind på smykketrends og smykkebrands. Glæd dig også til portrætter af iværksætterpar.

Det bugner med inspirerende læsestof i TØJ nummer 2, hvor du kan glæde dig til at læse følgende artikler:

Når kriser skaber nye muligheder
Vi har aktiveret den kollektive lærings- og inspirationshjerne ved at stille denne udgaves monopol spørgsmålet: Hvordan klarer modebranchen sig bedst gennem de aktuelle kriser?

Er modebranchen klædt på til radikale forandringer?
Vi tager pulsen på bæredygtighed i branchen i kølvandet på EU’s Tekstilstrategi.

Grøn pioner: Elemental Coloring
Sidste år lancerede Frederik Møller Elemental Coloring med drømmen om at starte en lille revolution. En revolution i tekstilbranchen, han er født ind i.

Grøn pioner: Tomorrow Denim
Processen med at gå fra designvirksomhed til udvikling af egen svanemærket metervare har været ressourcetung, langsommelig og krævende for stifter Henriette Pieszak.

AW 23/24 – 4 key trends
Få indblik i fire essentielle nøglefarver, når pej gruppens trendteam stiller skarpt på teksturer, materialer og former for sæsonen efterår/vinter 23/24.

Forbrugeren er stadig i transit, men godt på vej
Vi er ved at lande på benene igen efter år med usikkerhed. Det gør vi ved at gå fremtiden i møde med realisme, handlekraft og kontrol.

8 forbruger- og marketingtrends for 2023
For at kunne håndtere fremtidens markedskræfter er det vigtigste at kende og forstå de otte forbruger- og marketingtrends, der dominerer 2023.

Allweek: ”Vi troede, at lykken var millioner på bankkontoen”
Ægteparret bag det nye tøjbrand er opvokset i modebranchen og har længe drømt om at skabe deres eget. De har netop lanceret Allweek, der satser på god stil til hele ugen.

Joseph Copenhagen: ”Vores fælles værdier er vores levevej”
Iværksætterparret har stormende succes med deres farverige styles, der bliver revet væk på få minutter. Men populariteten får dem ikke til at udvide, eskalere eller ansætte.

5 smykketrends til SS 23
Statement pieces, glitter og ekspressive smykker. Smykketrenden til SS 24 sprudler. I 2024 møder vi en forbruger, som har meget på hjerte.

Portræt: Mille og Lykke
Personligt og uformelt community i onlinesmykkeunivers.

Portræt: Sorelle Jewellery
Smykker, der rimer på søstre og sammenhold.

Portræt: Pura Utz
Soulmates i en social virksomhed.

Branchebladet er sendt til alle abonnenter, som også har adgang til at læse alle artiklerne online lige her.

Læs mere om, hvordan du får fingrene i TØJ – Fashion & Business Trends nr. 2 2023.