Var du væk fra skærmen i uge 42? Så er det tid til at blive opdateret, for TØJ har nemlig samlet de vigtigste nyheder fra modebranchen den seneste uge. Læs blandt andet om ny Managing Director ved et herretøjsbrand, Bestsellers frustration over fragtforsinkelser og nyt genbrugstiltag hos Boozt.
Uge 42 er for mange lig med efterårsferie. Men modebranchen har som sædvanlig ikke stået stille. Derfor giver TØJ et overblik over de mest væsentlige nyheder fra sidste uge.
Anders Holch Povlsen frustreret over forsinkede varer
Forsinkelserne, der præger transporten på tværs af verden, er til stor frustration hos især de brands, der har mange årlige kollektioner, eksempelvis Bestseller.
“Hver dag, vi bliver forsinket med nye varer, er tabt omsætning. Det går vores ære og konkurrencegen på. Det er simpelthen frustrerende,” siger Anders Holch Povlsen til Finans.
Også H2O Sportswear fortæller om deres udfordringer med høje fragtpriser og forsinkelser i transportsystemet. Det betyder blandt andet, at de allerede nu er i gang med at disponere leverancer til efteråret 2022.
Intern spidsprofil bliver ny adm. direktør i Magasin
Tidligere på året kunne stormagasinet Magasin melde ud, at de havde fået nye ejere. Køberne var den familieejede virksomhed Peek & Cloppenburg, der driver omkring 140 butikker i 15 lande samt internationale onlinebutikker gennem datterselskabet Fashion ID.
Nu sætter en ny mand sig i stolen som direktør for Magasin og overtager posten fra Peter King. Den nye direktør Peter Fabricius har været ansat hos Magasin i over 16 år – siden 2009 som økonomidirektør og som en del af ledelsen.
”Sammen med mit ledelsesteam og alle vores mange dygtige medarbejdere vil jeg med ild i øjnene fortsætte og ikke mindst accellere vores omnichannel-rejse. Magasin har i dag et utrolig godt udgangspunkt, både økonomisk og organisatorisk, og med vores nye ejere og et stærkt hold af ledere og specialister glæder jeg mig til at udvikle Magasins position som det førende stormagasin inden for fashion, beauty og design,” lyder det fra Peter Fabricius i en pressemeddelelse.
I dag har Magasin syv stormagasiner fordelt rundt om i Danmark samt en onlineshop i både Danmark og Sverige.
Boozt lancerer genbrugstiltag
Boozt har lanceret Reboozt, hvor kunder kan sælge og købe pre-owned Boozt-varer.
Løsningen er den del af Boozt-appen og tilgængelig i Danmark, Sverige og Norge. Omkring 1.000 kunder har allerede benyttet sig af Reboozt, hvor over 1.200 pre-owned varer er kommet til salg.
Forbrugerne skal ikke betale noget for at bruge løsningen, og det er et bevidst valg. Formålet er nemlig at gøre mere for de loyale kunder. Derudover er tiltaget en del af Boozts Care-For strategi, hvor ambitionen er at være den mest ansvarlige e-commerce virksomhed i Norden i 2025.
Herretøjsbrand ansætter ny Managing Director
Herretøjsbrandet Tonsure – der tidligere på året blev opkøbt efter konkurs – får pr. den 1. januar 2022 Claus Buchardt i spidsen som Managing Director. Det skriver brandet i en pressemeddelse.
Han kommer fra en stilling som Sales Manager hos PVH, der huser brands såsom Tommy Hilfiger og Calvin Klein.
Tonsure har store ambitioner med ansættelsen. Claus Buchardt skal tage Tonsure til næste niveau og bidrage til Tonsures’ videre udvikling samt profilere brandet og eksekvere på top-relevante punkter.
Foto: Boozt