Endnu en sværvægter i modebranchen har indført en pelsfri politik. Det betyder, at der i SS 20-kollektionerne fra modehusets luksusbrands ikke længere vil være pels i produkterne.

Flere og flere modebrands hopper med på pelsfri-bølgen – både store luksusbrands som Gucci, Versace og Michael Kors og mindre modebrands som det danske Designers Remix.

Nu har endnu et luksusmodehus indført pelsfri politik. Det er Prada Group, der fra sin SS 20-kollektion ikke længere vil have pels i sine produkter. Modehuset er nemlig blevet en del af Fur Free Retailer.

Beslutningen hos Prada Group sker på baggrund af et samarbejde med Fur Free Alliance, som den danske organisation Anima er formand for – og i Danmark har Anima ført en kampagne for at få modegiganten til at stoppe med at bruge pels i sine produkter.

”Det er et historisk fremskridt for vores kampagne, og vi er lykkelige for at byde Prada Group velkommen som Fur Free Retailer,” siger kommunikationschefen hos Anima, Thorbjørn Schiønning, i en pressemeddelelse.

Prada Group er også selv glade for beslutningen om at blive en del af Fur Free Retailers.

”Prada Group er engageret i innovation og social ansvarlighed, og vores pelsfri politik, som vi er kommet frem til efter en positiv dialog med Fur Free Alliance, er en forlængelse af dette engagement,” siger Miuccia Prada og fortsætter:

”At fokusere på innovative materialer vil tillade firmaet at udforske nye grænser for kreativ design og samtidig imødekomme efterspørgslen på etiske produkter.”

Prada Group ejer brands som Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe og Pasticceria Marchesi.