Jubilæumsportræt: Rains - Fra lokalt regntøjsprojekt til global modesucces
Conscious Fashion Fair - en ny bæredygtig modemesse i Aarhus målrettet forbrugeren
DM&T-direktør: ”Jeg håber inderligt, at de danske brands vil bakke op om modeugen"
De vil skabe Europas største digitale messe: ”Det er stærkere med en stor digital messe end flere små”
Ny kampagne skal trække investeringer til den danske mode- og tekstilbranche
Morgendagens designere om ny 3D-teknologi: "Det er en ny måde at tænke kreativt på, og det er fedt at være en del af"
Christian Maibom: ”København har en unik mulighed for at blive en af Europas vigtigste modebyer”
Nyt fra Stine Goya: Fortæller om modeugeshow og fremlægger bæredygtighedsrapport
Zalando lancerer ny bæredygtighedspris under CPHFW - og nu er tre finalister fundet
Magasin du Nord Fashion Prize: En forandret modepris i lyset af Covid-19
Nikolai Klausen: ”Det er farligt at tale noget så langt ned, at det måske på et tidspunkt bliver uopretteligt”
Det er nu, slaget om København som fremtidens modedestination skal vindes
Antallet af modeshows, besøgende indkøbere og international presse er faldet markant inden for de seneste par år. Så meget, at Fashion Week Stockholm nu har indstillet den kommende modeuge.
Fashion Week Stockholm har indstillet den kommende modeuge, der skulle være afholdt fra den 27. til den 29. august 2019.
Modeugen i Stockholm har i længere tid haft problemer med at tiltrække brands, der vil afholde modeshows samt besøgende indkøbere og international presse.
Sidste år gik Brand Experience Scandinavia, der havde det økonomiske ansvar for Fashion Week Stockholm, konkurs, og i februar 2019 havde den nye alliance bag modeugen i Stockholm sin debut. Men efter kun én modeuge trækker de sig nu også fra aktiviteten.
”Jeg synes, at det er et stort tab for den svenske modeindustri, at man ikke kan samles omkring en fælles platform. Jeg håber, at det er midlertidigt, og at vi kan samle vores fælles styrker ind i noget nyt og spændende næste år,” udtaler chefredaktøren for svensk Elle, Cia Jansson, på magasinets online platform.
Hen i efteråret 2019 vil Swedish Fashion Council offentliggøre sin strategi for en ny platform samt genstarten af et inkubatorprogram for svenske modetalenter.
Man vil på den kommende Copenhagen Fashion Week kunne opleve svenske modebrands som Hope og Rodebjer.