Vinderne af dette års Fashion Growth 2019 er blevet kåret og kan nu se frem til lærerig sparring med relevante mentorer fra branchen.
I sidste uge kunne et udvalgt dommerpanel udpege vinderne af Fashion Growth 2019.
Ud af fire finalister var det den danske designer Tobias Birk Nielsen, der løb afsted med første pladsen. Tobias Birk Nielsen, der er uddannet MA fra Det Kgl. Danske Kunstakademis Designskole, etablerede sit brand for 2,5 år siden, beskæftiger allerede nu ti ansatte og har forhandlere i mere end 25 lande.
”Det giver helt klart noget energi og en indikation af, at det ikke er helt i dammen, det vi går laver. Så det vil helt klart give et ekstra skub på gejst-pedalen de næste uger og føles mindre surt, når vi til tider løber ind i 15-18 timers arbejdsdage. Og så er det selvfølgelig vildt rart at blive bekræftet i det arbejde, vi gør, samt at panelet kunne se det kommercielle potentiale i vores projekt,” siger Tobias Birk Nielsen.
Konkurrencens andenplads gik til Labfresh, som tidligere har deltaget i DR’s tv-program Løvernes Hule, hvor brandet præsenterede deres plet-, lugt- og krølfrie herreskjorter, der indtil videre sælges i 98 lande.
Både Tobias Birk Nielsen og Labfresh har vundet mentortimer med udvalgte investorer fra investorpanelet, samt ti timers rådgivning ved Deloitte og strategisk sparring ved Danske Banks vækstrådgivere.
Tobias Birk Nielsen har fået Christian Stadil som mentor, mens Labfresh får mentortimer af Jens Poulsen fra DK Company.