“Virksomheden har behov for at få en strategisk COO ind, der kan bistå den vækstrejse, vi er på,” siger Brands4kids-direktør, Erik Andreæ, om valget af den nye profil. 

Den 1. september 2021 tiltrådte brancheprofilen Per Kragh Nielsen stillingen som COO hos den Ikastbaserede børnetøjsvirksomhed Brands4Kids.

Det oplyser Per Kragh Nielsen i et opslag på Linkedin.

“Jeg glæder mig til et godt samarbejde og en spændende forestående rejse i en ambitiøs vækstvirksomhed med en række stærke kids brands,” skriver han og fortsætter:

“En stor tag til Erik Andreæ og Steen Fogh Rasmussen for tilliden og en indsigtsfuld og åben dialog – og ikke mindst tak for en imødekommende modtagelse fra alle mine nye kolleger.”

Per Kragh Nielsen tiltræder direktørstillingen med stor erfaring fra modebranchen hos både Bestseller, modebrandet Redgreen og børnetøjsvirksomheden Kabooki. Senest kommer han fra sportsvirksomheden Hummel, hvor han har været ansat de sidste 11 år med stillingsbetegnelser som både COO og indkøbsdirektør.

Det er netop Per Kragh Nielsens store kendskab til branchen og den internationale erfaring fra blandt andet Hummel, som gør, at valget faldt på lige netop ham, fortæller CEO Erik Andreæ til TØJ – Fashion & Business Trends.

“Per og jeg har været i dialog om en ansættelse i Brands4kids over en længere periode, da Brands4kids de sidste par år er vækstet kraftigt. Virksomheden har behov for at få en strategisk COO ind, der kan bistå den vækstrejse, vi er på. Der stilles større og større krav til, hvad vi som multibrand-hus skal kunne leve op til, og hvis vi skal fortsætte vores vækstrejse, skal vi også investere yderligere i hele vores supply chain og ikke mindst kunderne,” siger Erik Andreæ, der afslutter:

“Per er valgt ud fra sit enorme kendskab til branchen og den erfaring, han internationalt har fra blandt andet Hummel. Derudover har Per en stor erfaring med hele supply chain-delen ud fra et strategisk synspunkt, og med den størrelse Brands4kids har i dag, giver det rigtig god mening at få Per med ombord i Brands4kids-teamet.”

Per Kragh Nielsen kommer til at indgå i ledelsesteamet med ansvaret for virksomhedens compliance-strategi samt at være med til at styrke supply chain yderligere på tværs af de mange brands, der er i virksomheden.

Foto: Per Kragh Nielsen og Erik Andreæ