Det skandinaviske modehus har ansat en erfaren brancheprofil som Global PR & Marketing Manager, der med sin store erfaring fra sit tætte arbejde med internationale brancheaktører skal være med til at øge modehusets brandkendskab og styrket fokus på internationale markeder.

Munthe startede 2022 med en markant løftet bundlinje, en ny CEO i form af Frank Toft Nørgaard og en udvidet bæredygtig strategi. Og nu henter de en ny, stærk profil ind til PR & marketingafdelingen for at styrke brandidentiteten, den yderlige internationale ekspansion og for at understøtte fortællingen om Munthes igangværende og tiltagende arbejde inden for CSR.

Det er Paolo Savi, der 1. maj starter i stillingen som Global PR & Marketing Manager. Han har igennem sin karriere ved både danske og udenlandske brands opbygget en stor erfaring inden for formidling, PR og afsætning af High-Premium brands. Han har senest været ansat i mere end fem år hos PRD og arbejdet med kunder som Cartier, Pandora & Tommy Hilfiger.

”Ansættelsen af Paolo er næste naturlige skridt i Munthes ambition om et øget brandkendskab – og for at udvide den internationale rækkevidde endnu mere. Munthes online – og offline salgsaktiviteter er blevet udviklet betydeligt de sidste par år, og den næste fase af vores plan er lige så ambitiøs, når det kommer til udvikling og vækst,” udtaler Frank Toft Nørgaard, CEO hos Munthe, i en pressemeddelelse og fortsætter:

“Den nye rolle kommer som en naturlig forlængelse af vores øgede fokus på branding samt nye internationale markeder – og dermed også de mere specifikke PR-behov, der dannes i forbindelse med vores Key Accounts. Vi føler os sikre på, at Paolo har de nødvendige kompetencer, erfaring – og at han som person passer perfekt ind i Munthes kultur og DNA. Vi glæder os meget til at have ham med på holdet.”

For Paolo Savi er Munthe et af de mest interessante brands inden for fashion.

”Brandets positive udvikling de sidste par år – og deres skarpe vision, identitet, forståelse for kreativitet og bæredygtighedsstrategi – er virkelig spændende. Det er et meget fremadstræbende hus, som har formået at skabe, bevare og kontinuerligt udvikle en stærk brandidentitet. Min ambition på vegne af Munthe er at fortælle virksomhedens historier, der handler om at være et skandinavisk modehus, der samtidig tager et socialt ansvar,” afrunder den nye Global PR & Marketing Manager.

 

Foto: Munthe